اقدام چین برای حفظ حیات پانداها

تاریخ انتشار : یکشنبه 13 فروردین 1396 - ساعت : 09:37

کد مطلب: 19039 چاپ به اشتراگ گذاشتن

اقدام چین برای حفظ حیات پانداها

مازندشورا: چین در نظر دارد تا منطقه‌ حفاظت شده‌ای را برای نگه‌داری از پانداها احداث کند که سه برابر پارک ملی «یلواستون» در آمریکا وسعت دارد.

مازندشورا:به گزارش ایسنا، به گفته مقامات چین، این منطقه که وسعتی بیش از 27 هزار کیلومتر مربع خواهد داشت، بخشی از اقدامات این کشور برای افزایش جمعیت گونه‌های حیوانی در معرض خطر انقراض است.

اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) سال گذشته و به دنبال افزایش 17 درصدی جمعیت پانداها در فاصله سال‌های 2003 تا 2013 وضعیت حیات این گونه جانوری را از گونه در معرض خطر انقراض به آسیب پذیر تغییر داد.

برآوردها حاکی از آن است حدود 1864 پاندا در طبیعت وجود دارند که از بین رفتن زیستگاه‌شان تهدید اصلی برای آن‌ها به حساب می‌آید. چین به دنبال آن است تا تعداد این گونه جانوری تا سال 2025 به رقم 2000 افزایش یابد.

گفته شده‌است این پارک ملی علاوه بر کمک به حفظ پانداها از 8000 گونه جانوری و گیاهی در معرض خطر انقراض هم حفاظت می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه گاردین، اخیرا جمعیت پانداها با توجه به اقدامات متعدد صورت گرفته افزایش پیدا کرده اما کارشناسان اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت هشدار داده‌اند تغییرات اقلیمی مانع از تداوم رشد جمعیتی این گونه جانوری می‌شود. طبق پیش بینی‌ها طی 80 سال آینده بیش از یک سوم زیستگاه‌های این گونه جانوری از بین می‌رود.

انتهای پیام


منبع : ایسنا

برچسب ها : #جانوری #پانداها #افزایش #طبیعت #حفاظت #انقراض #جمعیت #دنبال #گزارش #ایسنا #اقدامات #اتحادیه #المللی

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : اقدام چین برای حفظ حیات پانداها

*

*


X https://sport45.site/