تاریخ انتشار : دوشنبه 06 شهریور 1396 - ساعت : 20:45

کد مطلب: 30182 چاپ به اشتراگ گذاشتن

رئیس مرکز اطلاعات همگانی سازمان ملل متحد:

مردم ۶۷ دقیقه از زندگی را به کار داوطلبانه بپردازند

مازندشورا: ساری - رئیس مرکز اطلاعات همگانی سازمان ملل متحد با بیان اینکه نلسون ماندلا ۶۷ سال به مردم خدمت کرد از مردم جهان خواست تا ۶۷ دقیقه از زندگی خود را به یک کار داوطلبانه اختصاص دهند.

مازندشورا:به گزارش خبرنگار مهر، ماریا دوتسنکو شامگاه دوشنبه در پایان طرح پاکسازی ساحل که به مناسبت بزرگداشت نلسون ماندلا و کار داوطلبانه از سوی رفتگران طبیعت مازندران در ساحل فرح آباد ساری برگزار شد، ضمن قدردانی از تمام نمایندگان سازمان‌های غیردولتی، جوانان و کودکان با بیان اینکه این فعالیت مردمی انجام شده به نلسون ماندلا اهدا می‌شود، افزود: همانند گذشته، سازمان ملل متحد مشترک با جوامع محلی در سراسر جهان به‌منظور تاکید به ایجاد تفاوت در جوامع، روز جهانی نلسون ماندلا را گرامی می‌دارد.

دوتسنکو با بیان اینکه هر فردی می‌تواند و مسئول است تا جهان را برای بهتر شدن تغییر دهد، تأکید کرد که روز جهانی ماندلا از هر انسانی می‌خواهد تا تلاش کند و الهام‌بخش تغییر باشد.

رئیس مرکز اطلاعات همگانی سازمان ملل با بیان اینکه بنیاد نلسون ماندلا تصمیم گرفت که موضوع امسال را اقدام علیه فرد نام نهد، افزود: این بنیاد رهبری و اهتمام نلسون ماندلا برای مبارزه با فقر و ارتقا عدالت اجتماعی برای همه را ارج می‌نهد.

وی با اشاره به نظر ماندلا مبنی بر اینکه غلبه بر تهی دستی حرکتی به نشانه صرف امحا فقر نیست، افزود: بلکه اقدامی در راستای برقراری عدالت، حمایت از حقوق بشر بنیادی، احقاق منزلت و داشتن زندگی متعارف است؛ در حالیکه فقر فراگیر باشد، آزادی واقعی وجود نخواهد داشت.

وی با اعلام اینکه ماندلا زندگی خود را به‌عنوان وکیل حقوق بشر، زندانی سیاسی، صلح‌ساز بین المللی و نخستین رئیس‌جمهور منتخب آفریقای جنوبی آزاد وقف خدمت به بشریت کرد، گفت: در نوامبر ۲۰۰۹ مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ۱۸ جولای را روز جهانی نلسون ماندلا در راستای به رسمیت شناختن کمک ایشان به فرهنگ صلح و آزادی نام نهاد.

دوتسنکو در نقل قولی از آنتنیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد، گفت: یکی از مهم‌ترین درس‌هایی که از نلسون ماندلا می‌توانیم بیاموزیم این است که باید پیشرفت کنیم، باید به آینده بنگریم، هرچقدر که سخت به نظر آید.

وی در رابطه با ارتباط روز نلسون ماندلا با کار داوطلبانه و پاکسازی ساحل گفت: ماندلا ۶۷ سال عمر کرد و توانست تغییرات زیادی را در جامعه‌اش ایجاد کند و سازمان ملل به مناسب ۶۷ سال زندگی ماندلا از سراسر مردم دنیا می‌خواهد تا ۶۷ دقیقه از زندگی خود را به یک کار داوطلبانه اختصاص دهیم و به نوعی با این کار از تلاش ماندلا قدردانی کرده و راه وی را ادامه دهیم.


منبع : مهر - مازندران

برچسب ها : #ماندلا #نلسون #زندگی #اینکه #داوطلبانه #افزود #دوتسنکو #جهانی #تغییر #می‌خواهد #عدالت #آزادی #راستای #بنیاد #جوامع #دقیقه #پاکسازی #همگانی #قدردانی #سراسر #اطلاعات #ایجاد

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : مردم ۶۷ دقیقه از زندگی را به کار داوطلبانه بپردازند

*

*


X https://sport45.site/