از اتفاق نظر درباره عدم کمک شهرداری ساری به هیأت‌های مذهبی تا نارضایتی از عملکرد شورا

تاریخ انتشار : شنبه 01 مهر 1396 - ساعت : 20:43

کد مطلب: 32502 چاپ به اشتراگ گذاشتن

گزارش فارس از جلسه علنی شورای شهر ساری

از اتفاق نظر درباره عدم کمک شهرداری ساری به هیأت‌های مذهبی تا نارضایتی از عملکرد شورا

مازندشورا: جلسه علنی شورای شهر ساری در حالی برگزار شد که اعضای شورا درباره عدم کمک مالی به هیأت‌های مذهبی اتفاق نظر داشتند.

مازندشورا:به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، جلسه علنی شورای شهر ساری بعد از ظهر امروز با حضور اصحاب رسانه به دعوت شورای اسلامی شهر ساری برگزار شد.

کوروش یوسفی عضو  مستعفی شورای اسلامی شهر ساری در دوره قبل و عضو جدید شورای اسلامی فعلی شهر ساری طی سخنانی با بیان اینکه اعضای شورای شهر ساری دغدغه تعلیم و تربیت دارند؛ در ارتباط با برنامه‌های کمیسیون فرهنگی در ماه محرم گفت: «شهردار ساری اعلام کرد که امسال به هیأت‌های مذهبی کمک نمی‌کند و امسال برای هیأت‌های مذهبی بضاعتی نداریم.»

عضو شورای اسلامی شهر ساری با تاکید بر اینکه در حال حاضر به دلیل  نامناسب بودن وضعیت مالی امکان کمک به هیأت‌های مذهبی شهرستان ساری وجود ندارد، اظهار کرد: از اعضای شورای درخواست می‌شود که در زمان حضور در اماکن مذهبی قول پرداخت کمک ندهند و در این زمینه نیاز به وحدت رویه داریم.

در ادامه سیدعلی آقا میری دیگر عضو شورای اسلامی شهر ساری، خواستار توجه ویژه به فرهنگیان در سطح استان و کشور شد و گفت: باید به صورت جدی فرهنگیان مورد حمایت قرار گیرند.

عضو شورای اسلامی شهر ساری با اعلام اینکه از فعالیت یک‌ماهه شورای شهر ساری راضی نیستیم، افزود: کمیسیون‌ها برگزار نشد و جلسات علنی هم به صورت مناسب پیگیری نمی‌شود، مردم ما را انتخاب کردند که بیشتر پیگیر امور مردم باشیم.

آقامیری بیان کرد: در تاکسیرانی، اتوبوسرانی و آتش‌نشانی مشکلاتی داریم که انتظار است مدیران این مجموعه در جلسه حضور یافته و نسبت به بررسی مشکلات آنها اقدام شود.

وی با اعلام اینکه در عدم کمک به هیأت‌های مذهبی نیاز است وحدت رویه حفظ شود، افزود: اگر کمکی غیر از چهارچوب انجام شود، بنده نسبت به این موضوع واکنش نشان می‌دهم.

در ادامه علی‌اکبر زلیکانی دیگر عضو شورای شهر ساری با اعلام اینکه در  مناطق تازه الحاق شده به شهر ساری مشکلاتی وجود دارد، افزود: انتظار است که با ورود جدی شهرداری در این زمینه مشکلات مردم این بخش حل و فصل شود.

وی درباره اجرای فاز دوم پارک ملل، بیان کرد: زمینه تسریع اجرای فاز دوم فراهم شود، اجرای این پروژه برای شهر ساری بسیار مهم است.

فرامرز نقیبی دیگر عضو شورای اسلامی شهر ساری با اعلام اینکه پرداختی از جانب شورا و شهردار به صورت قانونمند انجام شود، افزود: برای پرداخت به هیأت‌های مذهبی نیاز است که ساز و کار مناسبی انجام شده در حال حاضر شهرداری به دلیل بدهی به پیمانکاران و پرسنل مشکلات جدی دارد و بهتر است در سال جاری کمکی به هیأت‌های مذهبی انجام نشود، مردم برای برگزاری مراسم اباعبدالله حسین (ع) خودشان پیش‌گام می‌شوند و مشکلی از این بابت به وجود نمی‌آید.

عضو شورای شهر ساری در ادامه خواستار تدوین ساز و کار مناسب به پرداخت به مراکز قرآنی در سطح شهرستان ساری شد و افزود: کمک‌ها باید عادلانه توزیع شود.

در ادامه اسفندیار عشوری دیگر عضو شورای اسلامی شهر ساری با اعلام اینکه بنده در ارتباط با مشکلاتی که در سطح شهر وجود دارد، سؤوالاتی را مطرح کردم، افزود: به هیچ یک از سؤوالات بنده در این زمینه پاسخ داده نشده است.

وی با اشاره به اینکه هنوز میزان بدهی شهرداری به پیمانکاران، بانک‌ها، بیمه و دارایی مشخص نیست، اضافه کرد: یکی از شعارهای شهرداری ساری ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری بود، در حال حاضر باید مشخص شود که چند درصد از درآمد شهرداری پایدار است.

علیجان شمشیربند خواستار حضور برنامه محور رسانه‌ها در جلسه شورای شهر شد و در ادامه بیان کرد: انعکاس صحبت‌های اعضای شورا مشکلات مردم را حل و فصل نمی‌کند.

قاسمی دیگر عضو شورای شهر ساری خواستار حضور گسترده اصحاب رسانه در جلسه علنی شورای شهر شد و گفت: پیشرفت و پس رفت شهر ساری بستگی به فعالیت رسانه‌ها دارد، رسانه‌ها اگر مشکلاتی وجود دارد را انعکاس داده و به اعضا شورا کمک کنند که نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند.

86004/ج


منبع : فارس - مازندران

برچسب ها : #شورای #شهر ساری #اینکه #اسلامی #مذهبی #هیأت‌های #شهرداری #افزود #اعلام #ادامه #مشکلات #مشکلاتی #خواستار #زمینه #اعضای #اجرای #شهرستان #پرداخت #رسانه‌ها #شهرداری ساری #اقدام #وحدت #پیمانکاران #درآمد #انتظار #درباره #پایدار #انعکاس #مناسب #گزارش #نمی‌کند #امسال #ارتباط #داریم #برگزار #شهردار #رسانه #فعالیت #فرهنگیان #اصحاب

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : از اتفاق نظر درباره عدم کمک شهرداری ساری به هیأت‌های مذهبی تا نارضایتی از عملکرد شورا

*

*


X https://sport45.site/