تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1396 - ساعت : 17:37

کد مطلب: 33637 چاپ به اشتراگ گذاشتن

نبایداجازه فقر درحاشیه ی یاسوج راداد

مازندشورا: شهردارآنلاین: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیریت سکونتگاه های غیررسمی در استان لازم است و متاسفانه در این حوزه مشکلاتی برای مدیریت شهری در مرکز استان به وجود می آید و نباید اجازه داد کمربندی از فقر و نابرابری در حاشیه پایتخت طبیعت شکل بگیرد.

مازندشورا:علی محمد احمدی در آیین تودیع و معارفه شهرداران سابق و جدید یاسوج افزود: مدیریت سکونتگاه های غیر رسمی در استان ضروری است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مدیریت شهری بسیار حساس و تاثیر گذار است و باید دست به دست هم دهیم که شهری شایسته مردم داشته باشیم و باید شهر را کالبدی زنده تصور کنیم و با دغدغه به توسعه شهر توجه کنیم.

احمدی تصریح کرد: شهر صرفا یک سکونتگاه و پارکینگ نیست و شهر هویت مردم است و برای تحقق توسعه آن باید نگاه جامع داشت.

وی ادامه داد: در حوزه اقتصادی باید شهرداری به سمت درآمدهای پایدار برود و فضا برای ورود به سرمایه گذاران به یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت استان باز باشد و از توان آنها برای توسعه شهر استفاده شود. یاسوج پیشران سیاسی و اقتصادی استان است و باید تقویت شود و شهرداری و شورای شهر یاسوج نقش اساسی در تحقق این مهم دارند.

احمدی، تحقق شهر الکترونیک را ضروری دانست و بیان کرد: تقویت سرمایه های اجتماعی در این شهر ضروری است. باید تمام فرصت ها و خدمات به صورت عادلانه در اختیار آحاد این شهر قرار گیرد و شهردار و شورای شهر فارغ از تفکرات قومی و جناحی خاص شهردار و خدمتگذار همه مردم باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: حس تعامل و همکاری برای تحقق مسیر توسعه نیاز است و همچنین باید برای رفع معارضات از ظرفیت های مردمی و تعاملی استفاده شود. دادن امید و بالندگی و نشاط به مردم از نیازهای این شهر است.

احمدی خاطرنشان کرد: بحث گردشگری شهر یاسوج بسیار مهم است و باید از این ظرفیت برای برجسته کردن تاریخ، هویت و رشد فرزندان استان استفاده کرد . جای جای استان ظرفیت های بالایی دارد و باید شهرهای استان به الگوی سازگار با طبیعت سبز تبدیل شود و همچنین توسعه زیرساخت ها مورد تاکید است.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی و شناخت و نظم و همچنین با تعامل دستگاهی پروژه های راکد راه خواهد افتاد و تجربه نشان داده شهرهای زیبا مردمی با فکر زیبا و اراده زیبای می خواهد و تلاش خواهد شد که یاسوج به پایتخت طبیعت تبدیل شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نگاه علمی و عاقلانه به مسائل داشته باشید، گفت: پرهیز از رابطه بازی، قوم گرایی ها و ارتباطی اینچنینی که مانع توسعه است ضروری است. به تعامل با رسانه ها و مطبوعات و همچنین المان سازی مناسب و بهبود مبلمان شهری توجه لازم از سوی شهردار و شورای شهر صورت گیرد.

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: جایگاه شهر یاسوج باید فراتر از وضع موجود باشد که این امر نیازمند همکاری و تعامل همه مسئولان است.

غلام محمد زارعی در آیین تودیع و معارفه شهرداران سابق و جدید یاسوج افزود: تا ۲۰ سال آینده شهر یاسوج یکی از پرجمعیت ترین شهرهای کشور خواهد بود.

وی بیان کرد: تبدیل شهر یاسوج به یکی از شهرهای پرجمعیت کشور می تواند در عین اینکه فرصت است، یک آسیب نیز باشد و اگر توسعه زیرساخت ها در کنار توسعه فرهنگی و اجتماعی مناسب باشد شهر مناسب و این مهم فرصت خواهد بود و اگر رابطه منطقی بین بخش های گوناگون  نداشته باشیم، فرصت ها تبدیل به آسیب می شوند.

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر رویکرد فرهنگی و اجتماعی اولویت و زیربنای توسعه شهر یاسوج  قرار بگیرد، می توان از روند افزایش جمعیت رویکرد فرصت را متصور باشیم و باید در کنار فعالیت های خدماتی و شهری و عمرانی به این حوزه نیز توجه شود. شهر یاسوج به عنوان پیشانی مرکز استان جایگاه مهمی در توسعه استان دارد و اهتمام جدی برای توسعه آن ضروری است. بین توسعه شهر و عملکرد مسئولان و نگاه مردم رابطه مستقیم وجود دارد و این رابطه مسئولیت ما را مضاعف می کند.

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: هیچ حرکتی در جامعه بدون تعامل و احساس مسئولیت مشترک محقق نمی شود و جزیره ای کار کردن یک آفت خواهد بود و اساس کار در مدیریت شهری و نظام شورایی به عنوان انتخاب و متتخب مردم نیاز به کار جمعی، اشتراک نظر و هماهنگی دارد.

زارعی با اشاره به هم افزایی و هم نظری برای توسعه، ساختن شهر و افزایش زیرساخت ها گفت: اگر امروز هماهنگی، همدلی و پرهیز از جزیره ای عمل کردن انجام شود، می توانیم شهر یاسوج را به جایگاه اصلی خود در توسعه برسانیم و همه دستگاه های اجرایی در توسعه آن نقش دارند.

وی با بیان اینکه شهر یاسوج در آینده ای نزدیک به کلان شهر تبدیل می‌شود، اضافه کرد: مسئولیت امروز ما در برابر نسل آینده مهم است و باید برای حل مشکلات و توسعه زیرساخت ها تلاش کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: بودجه شهرداری های استان در سال جاری به ۱۹۳ میلیارد تومان رسیده است.

پژمان نیک اقبالی در آیین تودیع و معارفه شهرداران سابق و جدید یاسوج افزود: در سال ۹۲، کل اعتبارات بودجه شهرداری های استان از محل اعتبارات خود،  ۵۳ میلیارد و 800 میلیون تومان برای ۱۶ شهر استان بود که در سال جاری این اعتبارات به ۱۹۳ میلیارد تومان رسیده است.

وی بیان کرد: بودجه شهرداری یاسوج در سال ۹۲، ۲۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود که در سال جاری  با  ۹۹ میلیارد و 600میلیون تومان، رشدی چشمگیری را نشان می دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: شهر یاسوج بیشترین رشد به جهت جمعیت و ساختار شهری را داشته است. در حال حاضر ۱۷ شهر در استان داریم و گراب سفلی با ۵۰۰ نفر جمعیت  از شهرهای کوچک کشور است .

وی با بیان اینکه در سال ۹۲، سرانه فضای سبز استان  ۶.۳ دهم متر برای هر نفر بوده است، ادامه داد: امروز این میزان به ۹ متر رسیده و بیشترین رشد متعلق به یاسوج و گچساران است که سرانه فضای سبز یاسوج و گچساران هر کدام ۱۱ متر به ازای هر نفر است. در شهر سی سخت این سرانه با بالاترین میزان ۳۵ متر مربع به ازای هر نفر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: شهرداری یاسوج در کسب درآمد طی این چهار سال جایگاه مناسبی داشت. همکاری و هماهنگی اعضای شورای شهر برای توسعه شهر یاسوج ضروری است. همچنین باید به هدفگذاری بلند مدت و آینده نگری برای رشد و توسعه زیرساخت های شهر یاسوج توجه شود.

وی بیان کرد: سابقه شهر نشینی در این استان 70 سال است و شهریاسوج مرکز استان 50 سال سابقه دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در ابتدای دولت یازدهم برخی شهرداریهای این استان از لحاظ قانون تجارت جهانی ورشکسته بودند اما شهرداران با همراهی در مساله اجرای اقتصاد مقاومتی توانستند به حیات خود ادامه دهند. 

 در این مراسم "نستهن مقدم" با حضور مسئولان استانی و با حکم وزیر کشور به عنوان شهردار جدید یاسوج معرفی و از خدمات "محمدعلی جاوید"- شهردار سابق یاسوج و خانم "آذر صفایی‌نیا" سرپرست شهرداری تقدیر شد.


منبع : شهردار آنلاین

برچسب ها : #یاسوج #توسعه #استان #بویراحمد #کهگیلویه #استاندار #شهرداری #هماهنگی #شورای #ضروری #عنوان #شهردار #تومان #عمرانی #شهرهای #میلیارد #زیرساخت #تبدیل #همچنین #تعامل #رابطه #اینکه #جایگاه #معاون #احمدی #آینده #ادامه #خاطرنشان #نماینده #شهرستانهای #مناسب #استفاده #بودجه #اسلامی #طبیعت #مسئولیت #امروز #سرانه #مسئولان #رسیده #اعتبارات #باشیم #شهرداران #اجتماعی #ظرفیت #همکاری #معارفه #افزود #مدیریت #تودیع #جزیره #بیشترین #میلیون #گچساران #سابقه #میزان #مردمی #سرمایه #پایتخت #تقویت #اقتصادی #تصریح #سکونتگاه #بسیار #دارند #خدمات #فرهنگی #رویکرد #افزایش #پرجمعیت #زارعی #تاکید #پرهیز #جمعیت

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : نبایداجازه فقر درحاشیه ی یاسوج راداد

*

*


X https://sport45.site/