تاریخ انتشار : شنبه 29 مهر 1396 - ساعت : 18:25

کد مطلب: 35326 چاپ به اشتراگ گذاشتن

طرح توسعه امامزاده حسین قزوین

مازندشورا: شهردارآنلاین: معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: اجرای طرح توسعه امامزاده حسین(ع) می تواند موجب رونق صنعت گردشگری، مذهبی و اقتصاد استان شود و باید اجرای آن سرعت گیرد.

مازندشورا:علی فرخزاد ظهر شنبه در جلسه ستاد ساماندهی امامزاده حسین(ع) قزوین که در حسینیه این امامزاده برگزار شد اظهارداشت: با توجه به ظرفیت بالای حرم مطهر امامزاده حسین(ع) در حوزه گردشگری، مذهبی، تاریخی و تفریحی و اقتصادی اجرای طرح توسعه و ساماندهی این بقعه مبارکه در سالهای گذشته در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد با همکاری چند دستگاه اجرایی این طرح عملیاتی شود.

وی اضافه کرد: با انتخاب مشاور یک مجموعه کامل برای این طرح پیش بینی شد و برای آن مراکز اقامتی، زائرسرا، غذاخوری، پارکینگ، تجاری پیش بینی شد و با توجه به هزینه های سنگین آن قرار شد چهار دستگاه شهرداری، میراث فرهنگی، اوقاف و راه و شهرسازی و نیز استانداری این کار عملی شود.

فرخزاد بیان کرد: قرار شد ۵۰ درصد هزینه توسط راه و شهرسازی، ۲۰ درصد اوقاف و ۳۰ درصد شهرداری تامین شود که کار تملک در دو بخش مسکونی و تجاری کلید خورد.

وی اظهارداشت: منابع مالی در قالب زمین و ملک بود که هنوز تملک به صورت کامل صورت نگرفته و به نظر می رسد برای تسریع در کار نیازمند سرمایه گذار خصوصی هستیم.

در ادامه آرش رشوند مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین گفت: بیش از دو دهه از شروع این طرح می گذرد و امروز حداقل به ۱۰۷ میلیارد تومان برای اجرای طرح نیازمندیم.

وی بیان کرد: در اجرای این طرح ساخت حسینیه، زائرسرا، فروشگاه، اقامتگاه، پارکینگ، درمانگاه و تالار غذاخوری پیش بینی شده و به نظر می رسد اگر ساخت دارالشفاء با مشارکت بخش خصوصی در اولویت قرار گیرد می تواند نیاز این منطقه جنوبی شهر را نیز تامین کند.

پیرمرادی مدیرکل دفتر فنی استانداری قزوین هم گفت: نقشه فاز دوم طرح هم آماده شده و اگر فاز اول تسریع شود آماده اجرای مرحله بعدی هستیم.

حجت الاسلام نوروزی رئیس اوقاف شهرستان قزوین هم اظهارداشت: تاکنون یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از سوی اوقاف برای اجرای طرح هزینه شده و ۵۲ قطعه زمین هم در محدوده فرهنگسرای شهید رجایی آماده فروش و واگذاری است تا بخش دیگری از هزینه ها تامین شود.

مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی استان هم بیان کرد: برای تملک واحدها حدود ۴۰ قطعه زمین را آماده واگذاری و فروش کرده ایم که به دلیل رکود مسکن این زمینها فروش نرفته و تامین اعتبار با مشکل مواجه شده است.


منبع : شهردار آنلاین

برچسب ها : #اجرای #قزوین #اوقاف #تامین #آماده #هزینه #امامزاده #اظهارداشت #شهرداری #شهرسازی #میلیارد #هستیم #خصوصی #تومان #مدیرکل #واگذاری #حسینیه #تسریع #فرخزاد #توسعه #تجاری #پارکینگ #زائرسرا #ساماندهی #استانداری #دستگاه #غذاخوری

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : طرح توسعه امامزاده حسین قزوین

*

*


X https://sport45.site/