تاریخ انتشار : چهار شنبه 03 آبان 1396 - ساعت : 17:55

کد مطلب: 35895 چاپ به اشتراگ گذاشتن

زنجان 1500 تخت اقامتی کمتر از میانگین کشوری دارد

مازندشورا: شهردارآنلاین: استاندار زنجان با بیان اینکه هم اکنون این استان یکهزار و 100 تخت اقامتی دارد، گفت: دست کم باید یکهزار و 500 تخت دیگر در هتل های 2 تا 5 ستاره در زنجان اضافه شود تا در این زمینه به حد به متوسط کشوری برسیم.

مازندشورا:اسدالله درویش امیری روز چهارشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث هتل پنج ستاره گاوازنگ به ضرورت همکاری و همراهی دستگاههای دولتی در رفع موانع پیش روی سرمایه گذاران تاکید کرد و افزود: باید برای تحقق توسعه در استان، تنگ نظری ها را کنار بگذاریم. 
وی ادامه داد: شهر زنجان با جمعیت 430 هزار نفری، نباید فقط یک هتل چهار ستاره داشته باشد، در حالی که در مناسب های مختلف همچون هشتم و یازده محرم چندین هزار مهمان به زنجان سفر می کنند.
درویش امیری با بیان اینکه جذب سرمایه گذار نیاز به تامین زیرساخت های خدماتی و مبلمان درست شهری دارد، خاطرنشان کرد: در مجموعه تفریحی گردشگری گاوازنگ کار بزرگی آغاز شده است و همه باید کمک کنند تا این اقدامات به ثمر برسد. 
استاندار زنجان گفت: در زمان حاضر در کشور یکهزار و 87 هتل گریددار وجود دارد و سهم زنجان از تعداد، هشت هتل در درجه های 2، 3 و 4 است.
وی تصریح کرد: اگر می خواهیم زنجان به مقصد سفر و در گام بعدی به مقصد گردشگری تبدیل شود باید کمبود های موجود را جبران کنیم.
درویش امیری اظهار کرد: اکنون یکی از موانع برگزاری نمایشگاه، همایش و کنفرانس های بین الملی در زنجان نبود هتل مناسب است.
وی افزود: اکنون میانگین اقامت گردشگردان در استان زنجان از 18 ساعت در چهار سال گذشته به 2 شبانه روز در سال جاری رسیده است و باید تلاش کنیم این میزان افزایش پیدا کند. 
استاندار زنجان گفت: سیاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فقط ساختن هتل های چند ستاره نیست و از طرفی بخشی از گردشگران هم برای اقامت به دنبال جنین هتل هایی نیستند بنابراین ایجاد اقامتگاههای بوم گردی و ارزان قیمت نیز در دستور کار است.
درویش امیری خاطر نشان کرد: ما از یک طرف به دنبال احداث هتل ها و اقامتگاههای با گرید بالای 4 و 5 ستاره در استان هستیم هستیم و از طرفی در صددیم تا اقامتگاه های بوم گردی و ارزان قیمت را هم در استان افزایش دهیم .
وی به تلاش و حمایت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای بهره برداری از هتل اسپیانس در تهران اشاره کرد و افزود: اکنون این مجموعه، آبرویی برای پایتخت است.
استاندار زنجان از همراهی دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کشور و منابع طبیعی در برداشتن موانع از پیش سازمان همیاری های شهرداری های استان زنجان برای عادی شدن روال فعالیت های توسعه ای در مجموعه گاوازنگ، قدردانی کرد و گفت: این مجموع تفریحی و گردشگری به مثابه مهمانخانه زنجانی ها است و لازم است در توسعه آن تلاش شود. 
با حضور استاندار زنجان عملیات اجرایی احداث هتل پنج ستاره در مجموعه تفریحی و گردشگری گاوازنگ آغاز شد.
به گفته جواد رحمتی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان برای اجرای این پروژه بالغ بر 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری پیش بینی شده است.


منبع : شهردار آنلاین

برچسب ها : #زنجان #گردشگری #ستاره #استان #گاوازنگ #امیری #مجموعه #درویش #توسعه #تفریحی #اکنون #افزود #سرمایه #احداث #موانع #صنایع #استاندار #فرهنگی #دنبال #ارزان #اقامتگاههای #میراث #هستیم #مناسب #عملیات #میانگین #اجرایی #همراهی #اقامت # استاندار #افزایش

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : زنجان 1500 تخت اقامتی کمتر از میانگین کشوری دارد

*

*


X https://sport45.site/