تاریخ انتشار : دوشنبه 08 آبان 1396 - ساعت : 19:23

کد مطلب: 36410 چاپ به اشتراگ گذاشتن

استان تهران 3هزار هکتار گلخانه دارد

مازندشورا: شهردارآنلاین: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: این استان نزدیک به 3 هزار هکتار گلخانه دارد که سالانه 800 هزار تن محصولات کشاورزی در این گلخانه ها تولید می شود.

مازندشورا:علی اشرف منصوری روز دوشنبه در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها افزود: استان تهران در احداث واحدهای گلخانه ای کشور پیشتاز است و در هفت ماه گذشته 230 هکتار گلخانه جدید در این استان احداث شده است.
وی ادامه داد: در هر هکتار فضای گلخانه ای 250 تا 300 تن محصولات تولید می شود و این میزان 10 برابر فضای باز است و همچنین 10 برابر اشتغال زایی دارد و در مقایسه فضای باز صرفه جویی مناسبی در مصرف آب دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اظهار کرد: بدلیل اینکه دانش فنی کشاورزان و همچنین نهاده ها به موقع به کشاورزان تزریق می شود و با توجه به احداث گلخانه های جدید میزان تولید محصولات کشاورزی در استان تهران رو به افزایش و پیشرفت است.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در سه شاخص توسعه واحدهای گلخانه ای و تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری نوین و جذب واحدهای مکانیزاسیون در ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران سازمان جهاد کشاورزی رتبه اول را کسب کرد.
منصوری تاکید کرد: تمامی واحدهای کشاورزی در استان تهران با آب های سالم کشت می شود و هیچ گونه آب آلوده و نامتعارف در اراضی کشاورزی این استان وجود ندارد و در صورت گزارش با دستور مقام قضایی قلع و قمع می شود.
وی در ادامه با بیان اینکه شهرداری های استان تهران هزینه تولید را برای کشاورزان سنگین کرده اند تاکید کرد: برخی کشاورزان برای احداث واحدهای گلخانه ای با عوارض سنگینی از سوی شهرداری ها مواجه می شوند و به همین منظور بسیاری از این افراد در همان گام های اولیه تولید ورشکسته می شوند.
منصوری خاطرنشان کرد: در بسیاری از استان های کشور کار کردم اما استان تهران بسیار متفاوت است و شهرداران هزینه تولید را برای کشاورزان سنگین کرده اند و مانع افزایش تولید می شوند.
وی از تمامی شهرداران شهرهای استان تهران خواست عوارض احداث گلخانه ها را از کشاورزان حذف کنند.
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از جمعه، 5 آبان ماه با شعار «رسانه های آزاد، انسجام اجتماعی و پیشرفت ملی» با حضور بیش از 940 رسانه در مصلای امام خمینی (ره) تهران گشایش یافته است و فعالیت آن تا 12 آبان ماه، همه روزه از ساعت 9:30 تا 20:30 ادامه دارد.


منبع : شهردار آنلاین

برچسب ها : #استان #تهران #گلخانه #تولید #کشاورزی #کشاورزان #احداث #واحدهای #منصوری #هکتار #ادامه #اراضی #شهرداری #تاکید #تمامی #عوارض #رسانه #نمایشگاه مطبوعات #شهرداران #بسیاری #سنگین #خاطرنشان #هزینه #همچنین #خبرگزاری #مطبوعات #نمایشگاه #سومین #گذشته #محصولات #افزایش #اینکه #برابر #میزان #پیشرفت

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : استان تهران 3هزار هکتار گلخانه دارد

*

*


X https://sport45.site/