تاریخ انتشار : سه شنبه 09 آبان 1396 - ساعت : 21:55

کد مطلب: 36573 چاپ به اشتراگ گذاشتن

هفت مصوبه برای خروج پناهگاه سگهای بلاصاحب بوکان

مازندشورا: شهردارآنلاین: احداث محلی برای نگهداری سگهای بلاصاحب یکی از موفقترین تجربه های شهرداری در سالجاری است که با تغییر شهردار دچار بحران شد و در جلسه ای که در فرمانداری برگزار شد هفت راهکار برای خروج این محل از بحران مصوب شد.

مازندشورا:در فروردین ماه امسال با تصمیم کارگروه فرعی حیوانات ناقل بیماری، زمینی بمساحت ۳۸۰۰متر زمینی به عنوان محل اسکان سگهای ولگرد بوکان در ضلع شمالی کارخانه آسفالت شهرداری این شهر تعیین شد و  ساخت این پناهگاه سگ کشی در بوکان پایان یافت، پایانی که با تغییر شهردار بوکان در شهریورماه امسال غمناک شده است.

در روزهای اخیر که 400 قلاده سگ در پناهگاه جمع آوری شده اند، فعالان حقوق حیوانات و اعضای «انجمن حمایت از سگهای بی پناه پناهگاه بشدار» نسبت به وضعیت این پناهگاه هشدار می دهند.

که به گفته یک فعال اجتماعی و حقوق حیوانات، شرایط نگهداری سگها در این مکان در ادامه روند کشتار سگهای بلاصاحب در سالهای قبل است ولی اینبار شیکتر اما فجیع و زجرآورتر تحت لوای پناهگاه.

به دنبال انتشار گزارشی از وضعیت پناهگاه سگهای ولگرد، «لقمان خسروپور»معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار بوکان  جلسه ای در ارتباط با بهبود وضعیت موجود محل نگهداری سگ های بلاصاحب با  با حضور رئیس شورای اسلامی شهر، نماینده شهرداری، مدیر شکه بهداشت و درمان و اعضای هیئت مدیره پناهگاه بشدار سگهای بی پناه بوکان در محل ساختمان فرمانداری برگزار  شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بوکان، در این جلسه معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار بوکان در سخنانی ضمن تقدیر از اعضای انجمن" به شدار"، خدمات این انجمن را ارزشمند توصیف کرد و گفت  :  همه ما ملزم هستیم از این انجمن حمایت نموده وآنان را یاری نماییم و کوتاهی در این زمینه قابل قبول نیست .

وی در ادامه به بررسی مسائل و مشکلات بوجود آمده پرداخت و گفت : با توجه به مجوز صادرشده جهت فعالیت انجمن حمایت از حیوانات شهرستان بوکان ، لازم است اداره حفاظت از محیط‌زیست برابر بند 2 صورت‌جلسه فوق الا شاره مراحل تدوین و تنظیم اساسنامه تا پایان ثبت NGO و آغاز فعالیت رسمی اقدام عاجل معمول دارند.

لقمان خسروپور گفت : در اسرع وقت NGO  حمایت از حیوانات شهرستان بوکان نسبت به باز کردن حساب بانکی و همچنین معرفی شخصی ذی‌حساب جهت نظارت بر امورمالی و محاسباتی و نگهداری و تنظیم حساب‌ها بر طبق قانون و ضوابط و مقررات مربوطه با نظارت شهرداری اقدام نماید.

در پایان این جلسه  توافقی به شرح زیر حاصل شد:

مقرر شد از طرف شورای اسلامی شهر هرماه به‌صورت مستمر مبلغ 1 میلیون تومان به‌حساب NGO حمایت از حیوانات شهرستان بوکان واریز گردد.

 شبکه بهداشت و درمان و جامعه پزشکان سطح شهرستان بوکان هرماه به‌صورت مستمر مبلغ 3 میلیون تومان به‌حساب انجمن حمایت از حیوانات شهرستان بوکان واریز نمایند.

شهرداری نسبت به اعلام برآورد هزینه فنس کشی محوطه پناهگاه اقدام و شبکه بهداشت و درمان هزینه‌های مالی آن را تأمین و شهرداری آن را اجرا نماید.

مدیر کارخانه ماه منیر بوکان هرماه 90کیسه آرد در اختیار انجمن حمایت از حیوانات شهرستان بوکان قرار داده و همچنین هزینه دستمزد پیمانکار سیمان‌کاری محوطه پناهگاه و 200 کیسه سیمان را تأمین نماید.

شهرداری نسبت به تکمیل ساختمان نیمه‌تمام بخش اداری و پزشکی و اجرای سیمان‌کاری محوطه و عایق‌کاری تانکر آب واقع در پناهگاه ظرف مدت 10 روز اقدام و هر 2 روز گزارش عملکرد و اقدامات انجام‌شده را به فرمانداری ارسال نماید.

شهرداری با تصویب شورای اسلامی شهر، با توجه به تعیین مبلغ تعرفه و تصویب آن توسط کارگروه کنترل و ساماندهی و نگهداری سگ‌های بلا صاحب هرماه 4 میلیون تومان با نظارت شهرداری به‌حساب انجمن حمایت از حیوانات شهرستان بوکان واریز نمایند.

شهرداری بوکان محلی در داخل شهر برای نشست اعضای گروه جهت اطلاع‌رسانی و همچنین جلب مشارکت و حمایت مردمی تهیه نماید.


منبع : شهردار آنلاین

برچسب ها : #بوکان #پناهگاه #شهرداری #حیوانات #انجمن #حمایت #شهرستان #سگهای #نماید #نگهداری #هرماه #اعضای #اقدام #فرمانداری #بهداشت #درمان #نظارت #واریز #محوطه #تومان #میلیون #شورای #همچنین #اسلامی #بلاصاحب #وضعیت #پایان #امسال #کارگروه #مستمر #زمینی #نمایند #سیمان‌کاری #تصویب #تأمین #هزینه #به‌صورت #به‌حساب #کارخانه #ساختمان #ادامه #لقمان #خسروپور #عمرانی #گزارش #فعالیت #فرماندار #تعیین #بشدار #تنظیم #ولگرد

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : هفت مصوبه برای خروج پناهگاه سگهای بلاصاحب بوکان

*

*


X https://sport45.site/