تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 آبان 1396 - ساعت : 19:29

کد مطلب: 36794 چاپ به اشتراگ گذاشتن

تبدیل مسیر خط آهن به پیاده راه فرهنگی

مازندشورا: شهردارآنلاین: شهردار منطقه 17 تهران از اجرای پروژه ساماندهی خط آهن این منطقه خبر داد و گفت: پروژه زیرگذر خط آهن (انتقال مسیر ریلی به زیرزمین) در این منطقه اجرا و این محدوده به یک پیاده راه فرهنگی با کارکردهای ویژه تبدیل می شود.

مازندشورا:امیر محسنی اظهار کرد: یکی از مشکلات و معضلات مردم منطقه 17 شهر تهران وجود زیر گذرهای نا ایمن برای مجموعه راه آهن(مسیر ریلی تهران - تبریز) است.
وی افزود: وجود این زیرگذرها موجب افزایش آسیب های اجتماعی در این منطقه شده که تلاش می کنیم با همکاری راه آهن جمهوری اسلامی نسبت به ساماندهی این زیرگذرها و اجرای پروژه غیر همسطح برای عبور مسیر ریلی در این منطقه اقدام کنیم.
به گفته شهردار منطقه 17 تهران، فعالیت مطالعاتی این پروژه تا سال آینده به اتمام خواهد رسید و اعتبار اولیه پیش بینی شده برای این طرح در مرحله نخست یک هزار میلیارد تومان است.
وی خاطرنشان کرد: مجموعه راه آهن به طول 3 کیلومتر در شمال و جنوب منطقه 17 قرار دارد و عملا ارتباط مردم در مناطق شمالی و جنوبی این منطقه با یکدیگر قطع شده که قصد داریم با اجرای پروژه غیر همسطح و انتقال مجموعه راه آهن به فضای تونلی، علاوه بر برقراری ارتباط میان اهالی ای دو بخش منطقه، محوطه مسیر عبور ریل را به یک پیاده راه بزرگ فرهنگی تبدیل کنیم.
محسنی، احداث 3 تا 4 هزار پارکینگ طبقاتی و همچنین احداث بازارچه های محله ای و مجموعه فرهنگی و تفریحی را از جمله پروژه های شهرداری منطقه 17 با انتقال مسیر ریلی به تونل های زیرزمینی عنوان کرد و گفت: این فضاها پس از انتقال خطوط راه آهن به زیرزمین برای افزایش رفاه و آسایش مردم این منطقه اجرایی می شود.
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از جمعه، پنجم آبان ماه با شعار «رسانه های آزاد، انسجام اجتماعی و پیشرفت ملی» با حضور بیش از 940 رسانه در مصلای امام خمینی (ره) تهران گشایش یافت و فعالیت این نمایشگاه تا 12 آبان ماه، همه روزه از ساعت 9:30 تا 20:30 ادامه دارد.


منبع : شهردار آنلاین

برچسب ها : #منطقه #مجموعه #پروژه #تهران #انتقال #فرهنگی #رسانه #فعالیت #ارتباط #احداث #همسطح #نمایشگاه #اجتماعی #محسنی #پیاده #زیرگذرها #افزایش #تبدیل #اجرای

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : تبدیل مسیر خط آهن به پیاده راه فرهنگی

*

*


X https://sport45.site/