تاریخ انتشار : دوشنبه 11 دی 1396 - ساعت : 09:23

کد مطلب: 42136 چاپ به اشتراگ گذاشتن

سرگردانی زلزله‌زدگان بجنوردی

مازندشورا: شهردارآنلاین: نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: باوجود گذشت بیش از ۷ماه از زلزله، هنوز تعداد زیادی ازمردم خسارت‌دیده موفق به اخذ پروانه و دریافت وام نشدند و در پیچ‌وخم اداری آن سرگردان هستند.

مازندشورا: جمشید گریوانی شامگاه یک‌شنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر بجنورد با اشاره به بازدید خود از مناطق زلزله‌زده حاشیه شهر اظهار کرد: پس از گذشت بیش از هفت ماه از زلزله هنوز خانواده‌هایی را می‌بینیم که درون چادر هستند.

گریوانی افزود: هنوز تعداد زیادی از مردم زلزله‌زده موفق به اخذ پروانه و دریافت وام نشدند و در پیچ‌وخم اداری این موضوع دچار سرگردانی شده‌اند.

وی عنوان کرد: این وام که به دستور هیئت دولت و استاندار است اما هنوز تعداد زیادی از مردم خسارت‌دیده از زلزله موفق به دریافت آن نشدند که این منصفانه نیست.

وی با اشاره به اعتراضات اخیر مردم نسبت به شرایط اقتصادی و وضعیت معیشت گفت: امیدواریم این موضوع تلنگری برای مسئولان باشد، چراکه با شعار نمی‌شود راه به‌جایی برد.

این عضو شورای شهر تصریح کرد: همایشی و کلیشه‌ای کار کردن برای مردم دستاوردی ندارد و راهکار برون‌رفت از شرایط فعلی، اقدام و عمل است.

گریوانی با تأکید بر اینکه باید مطالبات به‌حق مردم را پاسخگو باشیم عنوان کرد: قطعاً این مطالبات سیاسی نیست، بلکه حق‌الناسی است که تحقق آن‌ها بر گردن هر یک از ما به‌عنوان نمایندگان مردم گذاشته‌شده است.

وی بابیان اینکه شرایطی که امروز در کشور به لحاظ اقتصادی و معیشتی ایجادشده، شایسته مردم نیست، افزود: پاسخگویی شفاف به مطالبات مردمی در شورای شهر نیز به‌عنوان یک پارلمان محلی باید جاری باشد.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر بجنورد نیز در نطق پیش از دستور خود گفت: در چند روز اخیر شاهد اعتراضات و مطالبات به‌حق مردم در شهرهای کشور و ازجمله مرکز خراسان شمالی بودیم.

علیرضا باغچقی عنوان کرد: این اعتراضات برای هر مدیری که در جمهوری اسلامی وظیفه خدمت به مردم را دارد، می‌تواند به‌عنوان فرصت و با تهدید قلمداد شود.

وی تصریح کرد: مشکلات اقتصادی، تأمین معیشت و پرداخت بهای غیراصولی که تعداد زیادی از ادارات از مردم اخذ می‌کنند، امان اقشار بسیاری از مردم را بریده است.

وی افزود: زمانی این اعتراضات برای مدیر و مسئول فرصت قلمداد می‌شود که تلنگری برای آنان باشد و در جهت پاسخگویی نسبت به این مطالبات به‌حق تلاش کنند.

این عضو شورای شهر تأکید کرد: اما زمانی که مطالبات به‌حق مردم را مخالفت با نظام نشان دهیم و این اعتراضات را که بر اساس قانون اساسی است به رسمیت نشناسیم، برای ما یک تهدید محسوب می‌شود.

باغچقی گفت: مطالبات مردم را نباید هم‌سطح با معاندین قلمداد کنیم چراکه نحوه اعتراضات و بیان خواسته‌های به‌حق مردم را به آن‌ها آموزش نداده‌ایم.

وی بابیان اینکه به‌عنوان منتخب مردم در شورای اسلامی شهر بجنورد حق اعتراض را به رسمیت می‌شناسم، اظهار کرد: مسئولان و مدیران اجرایی استان نیز به‌جای آن‌که فضا را امنیتی احساس کنند، برای شنیدن مطالبات به‌حق مردم فضایی را آماده کنند.

وی تصریح کرد: این‌گونه مردم حرف‌هایشان را بازگو و پیامشان را به مسئولان مرتبط می‌رسانند و فاصله با معاندین ایجاد می‌شود.

این عضو شورای شهر مرکز خراسان شمالی با اشاره به افزایش بهای خدمات از سوی دستگاه‌های اداری استان عنوان کرد: این افزایش قیمت‌ها غیرموجه و به‌صورت جزیره‌ای اتفاق می‌افتد که فریاد مردم را درآورده است.

باغچقی تصریح کرد: باید این تلنگر را درون خود احساس کنیم و در شورای شهر که بخش زیادی از مصوبات پرداخت بهای خدمات و عوارضات را در دست داریم، خود را جدا از دستگاه‌های دیگر نبینیم و از افزایش قیمت غیراصولی جلوگیری کنیم.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر بجنورد نیز در این جلسه در نطق پیش از دستور خود به وضعیت نامساعد جاده شهرک فرهنگیان و نارضایتی ساکنان این شهرک اشاره کرد.

سید محسن موسوی تصریح کرد: جاده دسترسی به شهرک فرهنگیان به سبب حادثه‌آفرین بودن و رخداد تصادفات فراوان باید آسفالت شود.

وی افزود: تردد در جاده خاکی این مسیر، آلودگی زیست‌محیطی برای منطقه مسکونی شهرک فرهنگیان ایجاد کرده و چنانچه آسفالت آن انجام نشود، آب‌وهوای این شهرک در شرایط مطلوبی قرار نخواهد گرفت.

وی همچنین با اشاره به تنظیم بودجه ۹۷ شهرداری بجنورد، پیشنهاد داد: با تشکیل اتاق فکر از ظرفیت نخبگان و دانشجویان شهر به‌منظور اتخاذ تصمیمات عملیاتی استفاده و از همیاری آنان بهره گرفته شود.


منبع : شهردار آنلاین

برچسب ها : #شورای #مطالبات #به‌حق #اعتراضات #اشاره #تصریح #بجنورد #اسلامی #زیادی #به‌عنوان #افزود #عنوان #مسئولان #اینکه #قلمداد #فرهنگیان #افزایش #اقتصادی #باغچقی #گریوانی #شرایط #تعداد #دستور #زمانی #رسمیت #غیراصولی #پرداخت #آسفالت #نشدند #معاندین #استان #دریافت #خدمات #ایجاد #احساس #تهدید #دستگاه‌های #شمالی #چراکه #سرگردانی #اظهار #تلنگری #وضعیت #معیشت #تأکید #زلزله‌زده #پاسخگویی #خراسان #بابیان #موضوع #زلزله #آن‌ها #اداری

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : سرگردانی زلزله‌زدگان بجنوردی

*

*


X https://sport45.site/