تاریخ انتشار : دوشنبه 11 دی 1396 - ساعت : 10:05

کد مطلب: 42139 چاپ به اشتراگ گذاشتن

عملیات لایروبی کانال و سیل بند شهر گالیکش

مازندشورا: شهردارآنلاین: شهردار گالیکش درشرق استان گلستان از آغاز عملیات لایروبی کانال و سیل بند ضلع جنوبی این شهر توسط شهرداری خبر داد و گفت: لایروبی این کانال پس از 32 سال برای نخستین بار انجام می شود.

مازندشورا:رمضانعلی خسروی روز دوشنبه افزود: سیل بند و کانال هدایت آب های سطحی و فاضلاب ضلح جنوبی شهر گالیکش به دلیل لایروبی نشدن در سال های گذشته مملو از گل و لای، لجن و زباله شده است.
وی ادامه داد: جمع شدن انواع زباله در این کانال علاوه بر بوی تعفن شدید و افزایش شمار جوندگان موذی و حشرات، در موقع بارش های شدید فصل زمستان سبب آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب های فصلی شده و مشکلات و خساراتی برای شهروندان و زیرساخت های شهری به وجود می آورد. 
خسروی اضافه کرد: لایروبی این کانال که 2 کیلومتر طول، 2 متر عرض و سه متر عمق دارد، توسط شهرداری با استفاده از امکانات و ماشین آلات آن و با هدف جلوگیری از ایجاد بحران های احتمالی برای شهروندان و ارائه خدمات مطلوب به آنان در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به انجام مطالعات فنی کانال ها و مسیرهای سیلاب های فصلی اطراف و داخل شهر گالیکش توسط کارشناسان شهرداری، تصریح کرد: این شهرداری برخی اقدامات لازم را در هنگام وقوع حوادث غیرمترقبه پیش بینی کرده است. 
شهردار گالیکش از وجود 6 رشته نهر زراعی مجموعا به طول 14 کیلومتر در این شهر خبر داد و گفت: بدنه بیشتر این نهرها که از داخل شهر و کنار منازل مسکونی شهروندان عبور می کند، نیاز به بهسازی دارد.
خسروی افزود: جهادکشاورزی و آب منطقه ای گالیکش بایستی برای بتنی کردن و مسقف کردن نهرهای داخل شهر به شهرداری کمک نمایند.
شهرستان گالیکش با افزون بر 63 هزار نفر جمعیت که 22 هزار نفر آن درشهر گالیکش و بقیه درمناطق روستایی این شهرستان زندگی می کنند، درشرق استان گلستان واقع است.


منبع : شهردار آنلاین

برچسب ها : #گالیکش #کانال #شهرداری #لایروبی #شهروندان #کیلومتر #شهرستان #زباله #خسروی #افزود #سیلاب

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : عملیات لایروبی کانال و سیل بند شهر گالیکش

*

*


X https://sport45.site/