عشوری: اعداد در بودجه‌ها غیرواقعی است/نقیبی: برای نظرات کمیسیون‌ها تره هم خُرد نمی‌کنند

تاریخ انتشار : شنبه 28 بهمن 1396 - ساعت : 18:30

کد مطلب: 44964 چاپ به اشتراگ گذاشتن

هجدمین جلسه شورای شهر ساری چگونه گذشت

عشوری: اعداد در بودجه‌ها غیرواقعی است/نقیبی: برای نظرات کمیسیون‌ها تره هم خُرد نمی‌کنند

مازندشورا: هجدهمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری با موضوع بررسی و تصویب بودجه پیشنهادی سال ۹۷ شهرداری و سازمان‌های تابعه صبح امروز با ۲۰ دقیقه تأخیر و با حضور اصحاب رسانه کار خود را آغاز کرد.

مازندشورا:به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، هجدهمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری با موضوع بررسی و تصویب بودجه پیشنهادی سال ۹۷ شهرداری و سازمان‌های تابعه پیش از ظهر امروز با ۲۰ دقیقه تأخیر و  با حضور اصحاب رسانه کار خود را آغاز کرد.

در جلسه امروز نائب رئیس شورای اسلامی شهر با ۴۵ دقیقه تأخیر و رئیس کمیسیون بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر ساری ۶۵ دقیقه تأخیر در جلسه شورا حاضر شدند که باید وقت‌شناسی از اولویت‌های نماینده‌های مردم شهر باشد و باید در این مورد پیگیری لازم از سوی رئیس شورای شهر انجام بگیرد.

رئیس کمیسیون طرح و برنامه شورای اسلامی شهر ساری اظهار کرد: بودجه شهرداری ساری ۴۵۰ میلیارد تومان پیشنهاد شده و براساس دریافتی سال قبل که تمام و کمال وصول شده است اعضا را برای تصویب این بودجه ترغیب کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر ساری اظهار کرد: بودجه عوارض بر فروش کالا و خدمات در سال ۹۷، ۵۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که 100 درصد افزایش داشته و باید پرسید این افزایش بودجه بر چه اساسی بوده است.

اسفندیار عشوری افزود: در بودجه پیشنهادی ۹۷، ۶۲ میلیارد تومان سایر موارد ذکر شده و این عدد بزرگی است و باید تعریف شود.

وی افزود: اعداد در بودجه‌ها غیرواقعی است و درآمد‌ها باید واقعی باشد و ما درآمد واقعی ندیدیم و همین اعداد تعهد ایجاد می‌کند.

معاون مالی و اداری شهرداری ساری خاطرنشان کرد: در سال مالی ۹۷، 10 روستا به شهر اضافه شد و ۱۰ درصد جمعیت شهری اضافه شده است و همچنین سهم شهرداری از جرائم رانندگی داده نشده است.

 طاهری بیان کرد: مبنای درآمد شهرداری براساس واقعیت و 100 درصد درست است و طبق ظرفیت شهر بودجه ۴۵۰میلیارد تومانی بسته شده است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری تصریح کرد: پیش‌بینی درآمد مبنای بودجه است و بودجه غیرواقعی نبندیم.

 

علی‌اکبر زلیکانی تصریح کرد: طرح یکپارچه‌سازی سیستم شهرسازی براساس برنامه ششم توسعه از آن نام برده شد و با توجه به تأکیدات از دوره چهارم تاکنون متوقف است و اراده‌ای برای آن وجود ندارد تا دست فساد از شهرداری قطع شود.

وی تأکید کرد: برای کم‌کردن فساد و قطع این فساد‌ها اجرای یکپارچه‌سازی سیستم شهرسازی مهم است تا همه مستلزم به اجرای قانون شوند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری به کمرنگ بودن درآمد پایدار اشاره کرد،گفت:  ما در حوزه تحقق درآمد یکی از موفق‌ترین شهرداری‌های کشور بودیم اما از نظر یک کارشناس ادامه این روند را درست نمی‌دانم.

وی با بیان اینکه منطقه سه محروم‌ترین منطقه در شهرستان ساری است، عنوان کرد: برای پر شدن شکاف منطقه‌ای  بودجه بیشتری دیده شود در صورتی که سهم بودجه‌ای این منطقه با توجه به ضعیف بودن آن کم شده است و عدالت در بودجه رعایت شود.

زلیکانی خاطرنشان کرد: در طول یک سال ماده ۱۷محقق نشده است و با وجود انتظاراتی که دارند نتوانستم کسی را معرفی کنم.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری افزود: بودجه شهرداری در سال گذشته طبق آمارگیری کشوری محقق شد و جهش ۷۰۰ درصدی داشته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ساری عنوان کرد: بودجه ۹۷ برنامه‌ریزی شده است و نواقصی که طبق ضوابط بودجه‌ای دیده شده توجه کنند و تأکید جدی بر روی ضوابط بودجه است.

کوروش یوسفی با بیان اینکه مدیریت سبز را باید جدی بگیریم، خاطرنشان کرد: در بودجه ۹۷ ساری به عنوان کلان شهر و مرکز استان انرژی تجدیدپذیر دیده نشد و این یک نقص است.

وی افزود: در بودجه ۹۶ در مصاحبه‌ها صددرصد محقق شده است اما در گزارش‌ها که داده می‌شود در ردیف بودجه‌ها در بعضی ردیف‌ها تا ۴۰ درصد محقق نشده است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری یادآور شد: درآمد پایدار تکیه‌گاه ما نیست و مسیر بودجه به سمت واقعی‌تر ببرید تا اصلاح شود. 

یوسفی اشاره کرد: دو درصد بودجه جاری سال۹۶ برای ماده ۱۶و ۱۷در این هفت ماه دیده نشد و همچنین دو درصد بودجه آموزش کارکنان نیز محقق نشده است.

رئیس کمیسیون بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر ساری گفت: بودجه سال ۹۶،  ۴۲۷ میلیارد تومان بود که ۱۳۱ میلیارد تومان آن جاری معادل ۳۰.۷درصد و بودجه عمرانی ۲۹۶ میلیارد تومان معادل ۶۹.۳ درصد بوده است.

سعید نجاریان با بیان اینکه در سال ۹۷، ۵.۴ درصد افزایش بودجه مواجه بودیم، اظهار کرد: بودجه پیشنهادی ۹۷ از سوی شهرداری ۴۵۰میلیارد تومان بود که ۱۵۸میلیارد آن جاری معادل ۳۵درصد و بودجه عمرانی ۲۹۲ میلیارد تومان معادل ۶۵ درصد بوده است و موارد اصلاحی در کمیسیون‌ها انجام شده است.

رئیس کمیسیون عمران و فنی شورای اسلامی شهر ساری گفت: برای نظرات کمیسیون‌ها تره هم خُرد نمی‌کنند و اهمیتی نمی‌دهند.

فرامز نقیبی افزود: اگر نظرات کمیسیون‌ها مهم نیست کمیسیون تلفیقی ایجاد شود تا رای گیری بر سر کلیات بودجه دچار مشکل نشویم.

به گزارش فارس، کلیات بودجه ۹۷با ۷ رای موافق و ۲ رای مخالف  تصویب شد.

اسفندیار عشوری و قاسم قاسمی دو عضو شورای اسلامی شهر ساری از مخالفان تصویب کلیات لایحه بودجه بودند.

۸۶۰۵۱/ج


منبع : فارس - مازندران

برچسب ها : #بودجه #ساری #شورای #اسلامی #شهرداری #تومان #میلیارد #درآمد #کمیسیون #افزود #معادل #کمیسیون‌ها #تصویب #اعداد #بودجه‌ها #افزایش #براساس #اینکه #عنوان #عشوری #کلیات #غیرواقعی #منطقه #خاطرنشان #نظرات #تأخیر #دقیقه #پیشنهادی #اظهار #بودیم #اشاره #تأکید #اجرای #پایدار #امروز #ضوابط #اسفندیار عشوری #گزارش #نمی‌کنند #عمرانی #شهرسازی #یوسفی #بودجه‌ای #یکپارچه‌سازی #موارد #واقعی #ایجاد #حقوقی #اسفندیار #پیش‌بینی #برنامه #شهرستان #اضافه #زلیکانی #نقیبی #تصریح #۴۵۰میلیارد #همچنین #مبنای #سیستم

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : عشوری: اعداد در بودجه‌ها غیرواقعی است/نقیبی: برای نظرات کمیسیون‌ها تره هم خُرد نمی‌کنند

*

*


X https://sport45.site/