ورود ممنوع بانک‌ها و  امکان عمومی مازندران برای معلولان + تصاویر

تاریخ انتشار : یکشنبه 29 بهمن 1396 - ساعت : 10:30

کد مطلب: 44997 چاپ به اشتراگ گذاشتن

ورود ممنوع بانک‌ها و امکان عمومی مازندران برای معلولان + تصاویر

مازندشورا: مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی با وجود حدود 13 سال از تصویب قانون جامع حمایت از معلولین هنوز به صورت مطلوب انجام نمی‌شود و این قشر از افراد را در رفت و آمد و زندگی روزمره در جامعه دچار مشکل کرده است.

مازندشورا:به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی با وجود حدود 13 سال از تصویب قانون جامع حمایت از معلولین هنوز به صورت مطلوب انجام نمی‌شود و این قشر از افراد را در رفت و آمد و زندگی روزمره در جامعه دچار مشکل کرده است.

در مرکز استان مازندران ساختمان‌های بسیاری وجود دارد که هیچ راهی برای ورود افراد معلول ندارند و در واقع با فراهم نکردن این امکانات ورود به این اماکن را برای معلولان ممنوع کرده‌اند.

با گشتی در شهر ساری می‌بینیم که مرکز استان‌مان پر است از ساختمان‌هایی بدون رمپی که ورود برای معلولان را دشوار و و حتی غیرممکن کرده است.

بسیاری از بانک‌ها، ادارات، ارگان‌ها و مکان‌های تجاری، تفریحی و مذهبی در این شهرستان هنوز مناسب‌سازی نشده و عبور و مرور برای قشر معلول و همچنین کم‌توان جسمی را دچار مشکل کرده‌اند.

تهیه گزارش در ارتباط با نامناسب بودن اماکن عمومی و عدم پیش‌بینی رمپ مناسب برای این قشر و وضعیت تردد افراد کم‌توان جسمی و معلول، بازخورد مناسبی در سطح جامعه داشت، اما مشکل تردد این افراد در سطح بانک‌های عامل استان و برخی دیگر از سازمان‌ها سرجای خود باقی است.

گزارش تهیه شده در ارتباط با  مشکل تردد افراد کم‌توان جسمی و معلول بازخوردهای مناسبی در بین این قشر داشته و درخواست‌ها برای انعکاس مجدد گزارش‌های از این دست ما را ترغیب کرد که بار دیگر بحث تردد افراد کم توان جسمی  به صورت ویژه در این رسانه مطرح شود تا شاید مدیران و متولیان بانک‌ها هم این حساسیت ویژه معلولان و جامعه رسانه‌ای را درک کرده و نسبت به بهسازی وضعیت موجود اقدام کنند.

در گزارش قبلی نبود رمپ و فراهم نبودن شرایط ورود برای معلولان در بانک‌های کشاورزی در بلوار کشاورز ساری، بانک پارسیان شعبه فرهنگ ساری، بانک تجارت شعبه بازار ساری خیابان انقلاب، بانک رفاه کارگران در خیابان فرهنگ ساری، بانک رفاه کارگران در خیابان فرهنگ ساری منتشر شد و در ادامه این گزارش به تعدادی دیگر از بانک‌ها و اماکن عمومی فاقد مناسب‌سازی برای ورود معلولان پرداخته می‌شود.

بانک مهر اقتصاد در میدان امام ساری از بانک‌هایی است که هیچ دسترسی به برای افراد معلول به بانک و دستگاه خودپرداز وجود ندارد.

 

 

بانک مسکن مدیریت شعب استان مازندران در خیابان فرهنگ ساری فاقد رمپ برای ورود معلولان به بانک است.

 

 

بانک ملی شعبه خیابان قارن ساری راهی برای ورود معلولان ندارد.

 

 

مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان در خیابان فرهنگ ساری فاقد رمپ برای معلولان است.

 

 

بازار الهیه در خیابان قارن ساری یکی از اماکن تجاری بدون رمپ برای معلولان است.

 

 

به گزارش فارس، با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در ارتباط با طراحی فضای شهری و مکان‌های عمومی برای معلولان و جانبازان که در سیاست کلی ابلاغ شده در بخش شهرسازی، همچنان این امر مغفول مانده و به صورت عملی در سطح شهر در مکان‌های عمومی دیده نمی‌شود.

مناسب‌سازی اماکن عمومی و معابر و همچنین ایجاد رمپ برای ساختمان‌های دولتی، غیردولتی و بانک‌ها برای معلولین و افراد کم‌توان جسمی در حالی از سوی مدیران و مسؤولان بانک‌ها  و ارگان‌ها مورد بی‌توجهی قرار دارد که حسن روحانی رئیس‌جمهور کشور نیز در سخنرانی اخیر خود در نخستین اجلاس ملی گزارش پیشرفت‌ها و راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی به این موضوع پرداخت و تاکید کرده بود که در برابر مددجویان از جمله معلولان جامعه وظیفه‌ای سنگین برعهده داریم.

انتظار می‌رود مدیران و مسؤولان با درک شرایط  و وضعیت معلولان و دغدغه آنان در ارتباط با نامناسب بودن و نبود راه ورود به اماکن عمومی کم‌کاری در این زمینه را کنار گذاشته و هرچه سریع‌تر نسبت به مناسب‌سازی و فراهم‌شدن حضور این قشر در جامعه اقدام کنند.

86041/ج


منبع : فارس - مازندران

برچسب ها : #معلولان #ساری #افراد #عمومی #خیابان #اماکن #گزارش #معلول #فرهنگ #جامعه #بانک‌ها #مناسب‌سازی #کم‌توان #ارتباط #مدیران #استان #مازندران #وضعیت #مکان‌های #بانک‌های #مناسبی #بازار #ندارد #مسؤولان #کارگران #تاکید #اقدام #کرده‌اند #نمی‌شود #ساختمان‌های #معلولین #معابر #شهرستان #بسیاری #فراهم #همچنین #تجاری #ارگان‌ها #ممنوع #نامناسب

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : ورود ممنوع بانک‌ها و امکان عمومی مازندران برای معلولان + تصاویر

*

*


X https://sport45.site/