غربال‌گری شنوایی بیش از 35 هزار نوزاد امسال در مازندران/ضرورت اقدامات توانبخشی در بحث شنوایی

تاریخ انتشار : شنبه 12 اسفند 1396 - ساعت : 20:30

کد مطلب: 45948 چاپ به اشتراگ گذاشتن

معاون بهزیستی مازندران اعلام کرد

غربال‌گری شنوایی بیش از 35 هزار نوزاد امسال در مازندران/ضرورت اقدامات توانبخشی در بحث شنوایی

مازندشورا: معاون توانبخشی بهزیستی مازندران گفت: امسال تعداد ۱۷ مرکز غربال‌گری شنوایی در مازندران، شنوایی تعداد ۳۵ هزار و ۷۶۵ نوزاد را بررسی کردند.

مازندشورا:عبدالرضا قلندری امروز به‌مناسبت روز جهانی شنوایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: با توجه به آمارهای تخمینی ارائه‌شده حدود ۱۰ درصد از جمعیت کشور را معلولان تشکیل می‌دهند که از این تعداد ۱.۵ درصد جمعیت معلولان دارای اختلالات شنوایی و گفتاری هستند.

وی بیان کرد: چنانچه تشخیص اختلالات شنوایی در کمتر از ۶ ماهگی و مداخلات کمتر از یک سالگی کودک صورت گیرد و اگر اقدامات و مداخلات به‌موقع باشد، میزان شنوایی این افراد نسبت به سایر همنوعان خود بیشتر خواهد بود، بنابراین ضرورت توانبخشی در این حوزه امری اجتناب‌ناپذیر است.

معاون توانبخشی بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۱۲۴ هزار ناشنوا در کشور زیرپوشش سازمان بهزیستی هستند، افزود: در مازندران ۵ هزار و ۲۰۰ ناشنوا و کم‌شنوا زیرپوشش سازمان بهزیستی مازندران هستند.

قلندری با اعلام اینکه اجرای غربال‌گری شنوایی از بدو تولد در بیمارستان‌ها و زایشگاه‌ها به‌منظور تشخیص زودهنگام اختلالات شنوایی و ارجاع و پیگیری برای درمان در دستور کار ما قرار دارد، اضافه کرد: امسال تعداد ۱۷ مرکز غربال‌گری شنوایی در مازندران، شنوایی تعداد ۳۵ هزار و ۷۶۵ نوزاد را بررسی کردند که از این تعداد ۵۴ نفر برای دریافت خدمات تخصصی به مراکز بهزیستی ارجاع شدند.

وی تصریح کرد: کمک‌هزینه کاشت حلزون شنوایی، کمک برای تجویز و تنظیم سمعک، تأمین سمعک، باتری سمعک، ارائه خدمات تربیت شنیداری به کودکان کم‌شنوا در مراکز دولتی و غیردولتی زیر پوشش بهزیستی، آگاه‌سازی خانواده‌ها درباره برنامه پیشگیری از ناشنوایی توسط آموزشیاران نهضت سوادآموزی و همیاران در مناطق شهری و روستایی، پرداخت کمک‌هزینه دانشجویی و تحصیلی و اعطای کمک‌های بلاعوض به کانون‌ها و هیأت‌های ورزشی ناشنوایان ازجمله خدمات بهزیستی مازندران به افراد ناشنوا و کم‌شنوا است.

معاون توانبخشی بهزیستی مازندران  یادآور شد: همچنین دو مرکز در شهرهای آمل و ساری مازندران خدمات شنوایی را ارائه می‌دهند که به حدود ۱۰۰ نفر در این دو مرکز خدمات ارائه می‌شود.

قلندری با اشاره به اینکه امسال نزدیک به ۲۵ نفر خدمت کاشت حلزون را دریافت کردند، اضافه کرد: همچنین حدود ۵۰۰ سمعک از سوی سازمان به افراد کم‌شنوا تحویل شد.

وی در پایان گفت: آموزش توانبخشی، خدمات شنیداری، گفتار درمانی، وسایل کمک توانبخشی و غربال‌گری افراد کم‌شنوا جزو خدماتی است که به افراد کم‌شنوا ارائه می‌شود.

انتهای پیام/86034/ح


منبع : فارس - مازندران

برچسب ها : #شنوایی #مازندران #بهزیستی #کم‌شنوا #توانبخشی #خدمات #افراد #تعداد #غربال‌گری #ارائه #معاون #اینکه #ناشنوا #اختلالات #قلندری #امسال #مراکز #نوزاد #دریافت #کمک‌هزینه #اعلام #ساری #همچنین #شنیداری #اضافه #ارجاع #اشاره #معلولان #تشخیص #اقدامات #ضرورت #می‌دهند #زیرپوشش #جمعیت

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : غربال‌گری شنوایی بیش از 35 هزار نوزاد امسال در مازندران/ضرورت اقدامات توانبخشی در بحث شنوایی

*

*


X https://sport45.site/