تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 اسفند 1396 - ساعت : 16:30

کد مطلب: 46229 چاپ به اشتراگ گذاشتن

هزینه 270میلیاردی حوادث در شیراز

مازندشورا: شهردارآنلاین: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با اشاره به اجرای سالانه حدود 15 هزار عملیات امدادی و اطفایی توسط آتش‌نشانان در این کلانشهر، هزینه‌ی این عملیات‌ها را حدود 270 میلیارد تومان برآورد کرد.

مازندشورا:محمد فرخزاده چهارشنبه 16 اسفند در همایش شهر ایمن در شیراز، گفت: سالانه ٢٤٠ هزار تماس با مرکز فرماندهی ١٢٥ برقرار و ١٥ هزار مورد منجر به عملیات می شود که این تعداد عملیات سالانه حدود 270 میلیارد تومان هزینه در بر دارد .

او تصریح کرد که این هزینه صرفا برای رفت و آمد و نیروها و تجهیزات صرف شده و شامل هزینه‌های دادرسی، امنیتی و درمانی و دیگر موارد نمی‌شود.

فرخزاده معتقد است که با 270 میلیارد تومان گفته شده امکان راه‌اندازی و تجهیز 18 ایستگاه آتش‌نشانی یا مجهز شدن 15 هزار واحد مسکونی به سیستم‌های پیشرفته‌ی اطفاء حریق وجود دارد.

مدیرعامل سازمان آنش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز ادامه داد: چند سالی است که در چهارشنبه پایان سال با بدعت‌های جدیدی مواجه شده ایم که جز آسیب ها و شهرسوزی چیزی در پی داشته نداشته که باید به سنت های دیرینه پایان سال برگردیم .

فرخزاده با بیان اینکه آیا سنت های ما از قدیم الایام اینگونه بوده است؟ کجا سراغ دارید که افرادی هزینه کنند تا شهر را آتش بزنند؟ گفت: باید در این موضوع تجدیدنظر صورت گیرد؛ چرا که سنت های ایرانیان در پایان سال نکات زیبایی دارد.

وی خاطرنشان کرد: از دو ماه پیش برنامه هایی برای آرامش پایان سال در دستور کار قرار گرفته بیش از ٣٠ تفاهم نامه با دستگاههای مختلف مانند فرودگاه، راه آهن، بیمارستانها، دانشگاهها و ... امضا شد .

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز  با اشاره به اینکه سال گذشته با تلاشی که انجام شد شیراز به عنوان شهر ایمن شناخته شد، عنوان کرد: مردم ما نشان دادند که شیراز ظرفیت بالایی دارد که به نشان های ملی دست یاید .

فرخزاده به تلاش برای پیوستن شیراز به کنوانسیون شهر ایمن اشاره و عنوان کرد: در این راستا دولت١٠ ابلاغ ایمنی را در دستور کار قرار داده که ایمنی مدرسه، کودک، ترافیک، ورزش، بیمارستان، سالمندان، محیط کار، اماکن عمومی، مساجد و اماکن مذهبی و منازل مسکونی از جمله آنها است .

ایسنا


منبع : شهردار آنلاین

برچسب ها : #شیراز #ایمنی #پایان #فرخزاده #هزینه #عنوان #شهرداری #اشاره #اماکن #دستور #اینکه #مدیرعامل #عملیات #سالانه #چهارشنبه #میلیارد #تومان #نشانی #مسکونی #خدمات

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : هزینه 270میلیاردی حوادث در شیراز

*

*


X https://sport45.site/