جزییات رهاسازی سبزی  مادر سبزی‌فروش در تنکابن از زبان شهردار/دلجویی  از مادر سبزی‌فروش

تاریخ انتشار : دوشنبه 20 فروردین 1397 - ساعت : 12:43

کد مطلب: 48077 چاپ به اشتراگ گذاشتن

جزییات رهاسازی سبزی مادر سبزی‌فروش در تنکابن از زبان شهردار/دلجویی از مادر سبزی‌فروش

مازندشورا: شهردار تنکابن درباره رهاسازی بساط یک خانم سبزی‌فروش در داخل جوی آب گفت: حادثه‌ای که اتفاق افتاد به‌دلیل بازتاب منفی و غیرحرفه‌ای که صورت گرفت و بیشتر تصور ما این بوده که فردی که از این خانم فیلم گرفته سوءنیت داشت تا حسن نیت؛ خاطر همه را تلخ کرد، از بنده تا مجموعه همکاران در شهرداری، شوراهای شهر، مردم و حتی مادر زحمت‌کشی که اقدام فروش محصول خود در سطح شهر داشت.

مازندشورا:به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، ماجرای برخورد مأمور شهرداری با خانم مسن سبزی‌فروش در تنکابن بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشت و مخاطبان بسیاری را تحت تأثیر قرار دارد.

این مادر سبزی‌فروش که به‌دلیل از کارافتادگی همسر خود در این حرفه مشغول است اواخر هفته گذشته با برخورد مأموران شهرداری مواجه شد و در حالی‌ که مأموران در حال جمع‌آوری بساط وی بودند و به تصور اینکه بساطش را در مکانی رها می‌کنند خود تصمیم به این کار گرفت و سبزی‌های خود را در جوی رها کرد و فیلمی در این زمینه در فضای مجازی منتشر شد در در حالی‌ که ظاهرا مأموران شهرداری قصد داشتند محصولاتش را به مکانی که برای این کار در نظر گرفته شده انتقال دهند.

در ادامه شهردار تنکابن پیگیر ماجرا شد و تصمیم گرفت از این مادر دلجویی کند...

شهردار تنکابن درباره جزئیات ماجرا به خبرنگار فارس در تنکابن گفت: حادثه‌ای که اتفاق افتاد به‌دلیل بازتاب منفی و غیرحرفه‌ای که صورت گرفت و بیشتر تصور ما این بوده که فردی که از این خانم فیلم گرفته سوءنیت داشت تا حسن نیت؛ خاطر همه را تلخ کرد، از بنده تا مجموعه همکاران در شهرداری، شوراهای شهر، مردم و حتی مادر زحمت‌کشی که اقدام فروش محصول خود در سطح شهر داشت.

محمد زرودی ادامه داد: ماجرا از این قرار بود عصر روز چهارشنبه ساعت 18:15 از طریق شبکه مجازی کلیپ تصویری خانم دست‌فروشی که محصولاتش توسط ماموران شهرداری با برخورد قهری جمع‌آوری شده را دریافت کردم که یکی از شهروندان با ناراحتی اعلام کرد مورد اذیت مامور شهرداری قرار گرفت، به محض اینکه فایل را دریافت کردم به مسؤول انضباط شهری ارسال کرده و خواستار پیگیری موضوع شدم.

وی بیان کرد: بلافاصله بنده و همکارانم ساعت۱۸:۳۰ در محل بودیم با وجودی اینکه باران می‌بارید ولی جویای حادثه و پرس‌جو شدیم در مجموع دیدیم کش و قوسی اتفاقی افتاده اما اینکه درگیری اتفاق افتاده باشد و کرامت انسانی شهروندان تحت تاثیر قرار گرفته باشد به‌ واقع صورت نگرفت.

شهردار تنکابن تصریح کرد: تصور نمی‌کردیم این کلیپ تصویری این میزان بازتاب داشته باشد تا جایی که شبکه‌های معاند که با اصل نظام مشکل دارند اقدام به پوشش خبری کردند متاسفانه یک اقدام نابخردانه و سودجویانه از فردی که این فایل تصویری را از این مادر تهیه کرد که شاید به دنبال باج خواهی و منافع شخصی خود بود.

زرودی ادامه داد: برای اینکه خاطر مردم را تلطیف کنیم در همان لحظات اولیه اقدام به تهیه فیلم و ارائه گزارشی به مردم کردیم تا به طور ریشه‌ای موضوع را پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه فکر می‌کنم حس نیت شاید در این ماجرا نبود و بیشتر تسویه حساب و یک اقدامات شخصی برای تخریب بود، افزود: دیدید تاوان این تسویه حساب و اقدامات شخصی به نوعی گریبان شهرستان را گرفت و یک اقدام نابخردانه تبعاتی به همراه داشت و مدت‌ها باید انرژی و زمان صرف شود؛ انرژی و زمانی که می‌تواند صرف خدمت به مردم شود.

شهردار تنکابن اضافه کرد: صبح پنج‌شنبه به‌سرعت فایل مادر سبزی‌فروش در شبکه‌ها ارسال شد و همچنین همان روز به همکاران ماموریت داریم  این مادر را پیدا کنند و از زبان این مادر جویای ماجرا شوم که اگر تخلفی صورت گرفت برخورد، اگر ناراحتی دلجویی و اگر عمدی عذرخواهی و اگر سهوی از این مادر دلجویی کنیم.

زرودی یادآور شد: عصر روز جمعه آدرس را پیدا کردیم با رئیس کمیته امداد امام خمینی، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر تنکابن در محل زندگی حضور پیدا کردیم که همسرش در بستر بیماری بود و خواستار این شدیم که ماجرا را از زبان این مادر جویا شویم که این چنین بازگو کرد« بعد از چهار سال آمدم در شهر دوباره سبزی بفروشم که با برخورد مأموران شهرداری مواجه شدم» ذهنیت این مادر این بود مأموران سبزی را معدوم می‌کنند و اطلاع نداشت که قرار است او را به محلی که دست‌فروشان در آن مستقر هستند قرار است انتقال دهند.

وی بیان کرد: دست‌فروشان در خیابان طاهر تنکابنی مستقر هستند و قرار بود مأموران این مادر را به این مکان منتقل کنند ولی این مادر از این ماجرا مطلع نبود و براساس ذهنیت تصور می‌کرد محصولاتش را معدوم می‌کنند در این زمینه برخورد به وجود آمد که از ماموران شهرداری اصرار و از این مادر انکار که موجب می‌شود بخشی از سبزی‌ها وارد جوی آب شود.

شهرداری تنکابن ادامه داد: در این درگیری که مادر سبزی‌فروش شروع به گریه و زاری می‌کند فردی از این مادر می‌خواهد که فیلم بگیرد تا به شهردار بدهد و این مادر نیز به شرط اینکه فیلم را جایی پخش نکند قبول می‌کند که نتیجه آن پخش در شبکه‌های اجتماعی و بازتاب گسترده‌ای که داشت می‌شود.

زرودی با اشاره به اینکه این دیدار برای دلجویی بود، افزود: با توجه به اینکه حفظ کرامت انسانی از اولویت‌های ما محسوب می‌شود و به‌عنوان الگو و مدل در دستور کار قرار دهد؛ چر ا که شبانه‌روزی درحال فعالیت هستیم تا بتوانیم رضایت‌مندی شهروندان را افزایش دهیم به دنبال این نیستیم چنین فضاهایی در شهربه وجود بیاید.

وی با تأکید بر اینکه رعایت اخلاق مهم‌ترین تأکید است، خاطرنشان کرد: امیدوارم همه کارهای ما براساس رضایت نیت معنوی و الهی نه منافع شخصی باشد، در این زمینه نیز به دنبال این هستیم تا مکان مناسبی برای دست‌فروشان اختصاص داده شود و بتوانند محصولات تولیدی خود را در مکان مناسبی عرضه کنند ولی برخی افراد از این فضا سوءاستفاده‌هایی کردند که مورد توجه رسانه‌های خارجی با اهداف مشخص قرار گرفت.

شهردار تنکابن در پایان از همراهی خبرنگاران تشکر کرد و گفت: باید مسائل و مشکلات اجتماعی از این قبیل مورد توجه قرار گیرد که امیدواریم شاهد این نمونه مشکلات در هیچ جای کشور نباشیم.

86034/ج


منبع : فارس - مازندران

برچسب ها : #نکا #اینکه #تنکابن #شهرداری #ماجرا #شهردار #برخورد #سبزی‌فروش #مأموران #اقدام #دلجویی #زرودی #ادامه #بازتاب #دنبال #دست‌فروشان #شهروندان #کردیم #گرفته #تصویری #محصولاتش #اجتماعی #زمینه #شبکه‌های #افزود #انرژی #انسانی #اقدامات #تسویه #منافع #ذهنیت #نابخردانه #شورا #مستقر #هستیم #براساس #می‌کند #تأکید #معدوم #کرامت #مشکلات #مناسبی #پخش #ماموران #مکانی #تصمیم #مجازی #انتقال #جمع‌آوری #حالی‌ #گسترده‌ای #به‌دلیل #مواجه #اتفاق #بیشتر #پیگیری #موضوع #جویای #افتاده #خواستار #ارسال #همکاران #دریافت #ناراحتی #درگیری

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : جزییات رهاسازی سبزی مادر سبزی‌فروش در تنکابن از زبان شهردار/دلجویی از مادر سبزی‌فروش

*

*


X https://sport45.site/