تاریخ انتشار : یکشنبه 23 اردیبهشت 1397 - ساعت : 14:30

کد مطلب: 49800 چاپ به اشتراگ گذاشتن

توان خود را برای انتخاب مدیران شایسته به کار خواهم گرفت

مازندشورا: شهردارآنلاین: گزینه تصدی شهرداری کرج نیاز به تعریف چارچوبی برای انتصاب مدیران لایق را ضروری دانست و گفت: تمام توان خود را برای انتخاب مدیران شایسته را به کارخواهم گرفت.

مازندشورا:مجید سریزدی گزینه شهرداری کرج پیش از ظهر یکشنبه پس از ارائه برنامه خود در صحن علنی شورا، به سؤالات اعضا پاسخ گفت.

محمدحسین خلیلی اردکانی اظهار کرد: پاک دستی، شفافیت، نظارت مدنی، پاسخگویی، مدیریت سالم و توانمند بهره‌گیری از دیدگاه‌های مردم و تسهیل امور مردم را شعار شورای شهر کرج اعلام کرد و از گزینه تصدی شهرداری کرج پرسید راهکار عملی شما برای اداره شهر چیست؟

مجید سریزدی نامزد معرفی‌شده هشت نفر از اعضای شورای شهر کرج در پاسخ به سؤال خلیلی اردکانی گفت: به‌طورقطع با ایجاد و تشکیل شهر هوشمند و با استفاده از تکنولوژی جدید می‌توان زمینه رسیدگی به امور شهروندان را تسهیل بخشید.

وی افزود: متأسفانه بدنه شهرداری چابک نیست اما این امر بدین معنی نیست که باید تعدیل نیرو را موردتوجه قرار دهیم چراکه باید در قالب کارآفرینی فعالیت‌ها را افزایش داد تا بدین ترتیب از ظرفیت نیروها به نحو احسن استفاده کرد. 

در ادامه عباس زارع دیگر عضو شورای اسلامی شهر کرج بابیان اینکه شهردار باید تذکرات کوچک شورا را پذیرا باشد زیرا اصل شورا بر اساس صداقت است لذا این سؤال از جانب بنده مطرح می‌شود که شما چند پرونده قضایی دارید و پرونده شما در چه مرحله قضایی قرار دارد؟

زارع در ادامه افزود: شما یک کارآفرین هستید، فعالیت اقتصادی در داخل و خارج از کشور دارید، بر اساس قانون شما مجاز نخواهید بود در شهر کرج متناسب باقدرتی که در اختیارتان قرار خواهد گرفت به فعالیت اقتصادی بپردازید، ما نمی‌خواهیم با فرصت دادن به یک فرد وی را تبدیل به یک میلیارد کنیم به همین دلیل از شما می‌خواهم در خصوص این دو موضوع به‌صراحت و شفاف پاسخ دهید. 

محمد نبیونی رئیس شورای شهر کرج در واکنش به این سؤال خطاب به سریزدی گفت: شما در مدت‌زمان دو دقیقه باید به این دو سؤال پاسخ دهید.

رحیم خستو با اعلام تذکر به سخن نبیونی مبنی بر اینکه جواب سؤال‌ها باید در حد یک یا دو دقیقه باشد، گفت: شما استاد دانشگاه هستید اگر ۵ سؤال طرح کنید به دانشجو ۹۰ دقیقه زمان می‌دهید که پاسخگو باشد، باید زمان پاسخ سؤال با توجه به میزان جدیت و اهمیت لحاظ شود چراکه در نظر گرفتن زمان یک‌دقیقه‌ای برای هر سؤال منطقی نیست.

نامزد معرفی‌شده هشت نفر از اعضای شورای شهر کرج در خصوص سؤال عباس زارع مبنی بر تعداد پرونده‌های قضائی، گفت: خوشحالم که این سؤال در صحن علنی شورا پرسیده شد ولی باید بگویم در مدت‌زمان دو دقیقه نمی‌شود به این سؤالات پاسخ گفت.

وی در پاسخ به سؤال اول با اشاره به اینکه تا پایان دوره خود را وقف شهر کرج خواهم کرد و از فعالیت اقتصادی چه در داخل و چه در خارج از شهر کرج پرهیز خواهم کرد، اضافه کرد: در پاسخ به سؤال باید بگوییم؛ تنها یک پرونده دارم.

سریزدی با تأکید بر اینکه در مدت‌زمان فعالیت‌ کاری خود شش بار شهردار شده و یک‌بار نیز معاون عمرانی استاندار البرز بوده‌ام، گفت: در طول سال‌های گذشته هیچ پرونده‌ای تحت عنوان رشوه، اختلاس، کلاه‌برداری و سو استفاده از موقعیت دولتی نداشته و این امر برای بنده افتخار بزرگی است.

وی گفت: تنها پرونده موجود بنده در محاکم قضایی مربوط به پروژه باشگاه میلاد است که مدعی شده‌اند شهردار مناقصه صوری برگزار کرده است، این در حالی است که قرارداد این پروژه در سال ۷۹ منعقدشده و بنده سال ۸۰ شهردار کرج شده‌ام.

غدیر مهدوی یکی دیگر از اعضای شورای شهر با اشاره به ساختار قدرت در کرج، گفت: در کرج عوامل بیرونی فراوانی بر شهردار سابق فشار وارد کردند که نیروهای مدنظر خود را به کار بگمارند، در گفتگویی که با شهردار سابق داشتم به‌صراحت اعلام کرد که فلان مدیر را به سفارش آقایان انتخاب و معرفی کردم. حال سؤال بنده از شما به‌عنوان گزینه تصدی شهرداری کرج این است که با توجه به اینکه با مدیران سفارشی و رابطه‌ای نمی‌توان اقدامات را پیش برد برنامه شما دراین‌باره چیست؟

سریزدی تقوا و تخصص را دو مؤلفه مهم در به‌کارگیری مدیران برشمرد و گفت: در بخش انتصابات باید چارچوب مدیران لایق تعریف و تعیین شود، اما نباید تصور کرد که تحت هر شرایطی می‌توان از این فشارها خلاص شد.

نامزد معرفی‌شده هشت نفر از اعضای شورای شهر کرج برای تصدی پست شهرداری در پاسخ به سؤال غدیر مهدوی به فرمایشات و تأکیدات مقام معظم رهبری در این خصوص اشاره کرد و گفت: بدون شک تمام توان خود را برای انتخاب مدیران شایسته را به کارخواهم گرفت.

گفتنی است؛ محمد نبیونی رئیس شورای شهر کرج در ادامه جلسه به دلیل مشکلات جسمی از ادامه برگزاری جلسه خودداری و بدون توجه به اعتراض اعضای شورا صحن علنی را ترک کرد. با ترک جلسه توسط رئیس شورای شهر برای دقایقی تنش میان حضار ایجاد شد.

منبع:مهر


منبع : شهردار آنلاین

برچسب ها : #شورای #شورای شهر #شهردار #اعضای #مدیران #اینکه #سریزدی #شهرداری #دقیقه #پرونده #ادامه #استفاده #قضایی #فعالیت #اقتصادی #نبیونی #اشاره #گزینه #خواهم #معرفی‌شده #مدت‌زمان #نامزد #اعلام #به‌صراحت #پروژه #هستید #مهدوی #می‌توان #خلیلی #سؤالات #برنامه #شایسته #اردکانی #تسهیل #چراکه #افزود #ایجاد #چیست؟ #دارید

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : توان خود را برای انتخاب مدیران شایسته به کار خواهم گرفت

*

*


X https://sport45.site/