تاریخ انتشار : سه شنبه 01 خرداد 1397 - ساعت : 12:30

کد مطلب: 50368 چاپ به اشتراگ گذاشتن

عضو شورای شهر تهران در گفتوگو با شهردار آنلاین:

برای رسیدن به درآمد پایدار باید از فضای زیر زمین تهران استفاده کنیم/جذب سرمایه‌گذار در تهران صفر است

مازندشورا: شهردارآنلاین: مجید فراهانی معتقد است برای رسیدن به یک درآمد پایدار سازمان شهرداری تهران می‌تواند از فضای زیر شهر تهران برای احداث اماکن تجاری استفاده کند.

مازندشورا:مجید فراهانی، عضو شورای شهر تهران در خصوص حذف برخی از درآمدهای شهرداری تهران مانند عدم تغییر کاربری از مسکونی به اداری، به شهردار آنلاین گفت: «در مورد درآمدها پایدار شهر الگوی درآمدی شهرداری تهران باید در چند حوزه تغییر کند. مهمترین آن در مورد بخش سرمایه‌گذاری است. اکنون در بخش سرمایه‌گذاری هم در جذب سرمایه‌گذار داخلی و همچنین سرمایه‌گذار خارجی مشکلات جدی داریم به‌خصوص در بخش سرمایه‌گذار خارجی که سال‌هاست عدد آن صفر است و در جذب سرمایه گذار داخلی هم می‌بینیم که تغییر چندانی صورت نگرفته است.»

وی ادامه داد: «در خصوص جذب سرمایه‌گذاران چه داخلی و چه خارجی همه بخش‌‌ها،مناطق شهرداری‌ و سازمان‌های مرتبط باید با یکدیگر بسیج شوند و فرصت‌هایی را برای سرمایه‌گذار به وجود بیاورند.»

عضو شورای شهر تهران افزود: «مورد دیگری که باید در بحث درآمد شهرداری تغییر کند کاهش هزینه‌ها است و در این مورد هم نمی‌توان چیزی را مشاهده کرد. کاهش هزینه‌ها می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در روند کار داشته باشد. به‌عنوان مثال قراردادهایی که پیش از این در شهرداری بسته می‌شد سه برابر قیمت واقعی آن بود و مواردی مشاهده کردیم که تا ده برابر هم اختلاف قیمت وجود داشت.»

وی ادامه داد: «بهره‌ وری در تهران هم بسیار پایین است، باید در این زمینه کارهای بسیاری صورت بگیرد تا ارئه خدمات را در شهرداری استاندارد کنیم و اجازه ندهیم که خارج از ضوابط تعیین شده کسی در جایی قراردادی را منعقد کند.»

نماینده مردم تهران در پارلمان شهری افزود: «یکی از اهداف اصلی شورای شهر پنجم حرکت شهرداری به سوی درآمدهای پایدار شهری است. در سال جدید این منابع 30 درصد افزایش پیدا کرده است که این خود نشان دهنده خطر است. شهرداری تهران باید به سمتی برود که بتواند این درآمد‌ها را افزایش دهد.»

وی ادامه داد: «استفاده از فضاهای زیرزمینی برای احداث اماکن تجاری در همه جای دنیا مرسوم است اما در ایران تاکنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است. این در حالی است که فضای زیر تهران توسط شهرداری قابل استفاده است.»

فراهانی در پایان خاطرنشان کرد: «در تهران زمین‌های استفاده نشده زیادی داریم مانند آجرپزی‌ها در منطقه 19 و در منطقه 18 ‌ ادامه بخش آزادگان همچنین بسیاری از گرمابه‌های رها شده، سینماهای متروکه و ... که می‌شود برای درآمدزایی تهران از آنها استفاده کرد.»


منبع : شهردار آنلاین

برچسب ها : #تهران #شهرداری #سرمایه‌گذار #استفاده #تغییر #شورای شهر #شورای #ادامه #پایدار #خارجی #داخلی #بسیار #مشاهده #زمینه #افزایش #منطقه #بسیاری #هزینه‌ها #برابر #زیادی #همچنین #فراهانی #درآمد #آنلاین #شهردار #درآمدهای #مانند #نگرفته #داریم #سرمایه‌گذاری #افزود

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : برای رسیدن به درآمد پایدار باید از فضای زیر زمین تهران استفاده کنیم/جذب سرمایه‌گذار در تهران صفر است

*

*


X https://sport45.site/