ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان مناطق محروم با کمک بنیاد علوی

تاریخ انتشار : یکشنبه 09 آبان 1395 - ساعت : 16:37

کد مطلب: 8692 چاپ به اشتراگ گذاشتن

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد

ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان مناطق محروم با کمک بنیاد علوی

مازندشورا: مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: برای ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان مناطق محروم استان، با بنیاد علوی هماهنگی‌های لازم صورت پذیرفت.

مازندشورا:به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سید علی قاسمی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش که در استانداری مازندران برگزار شد، به عملکرد معاونت‌ها در دستگاه تعلیم و تربیت استان پرداخت.

وی با اشاره به اینکه در حوزه معاونت آموزش ابتدایی رونمایی از مجموعه 8 جلدی کتب پیش‌دبستانی مازندران، انجام شد، اظهار کرد: مجموعه 8 جلدی کتب پیش‌دبستانی به‌منظور یکسان‌سازی آموزش این مقطع تحصیلی با حضور مشاور رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی برهان (انتشارات مدرسه) رونمایی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه شیوه‌نامه اجرای سند انسداد مبادی بی‌سوادی به همه شهرستان‌ها و مناطق مازندران ارسال شد، افزود: تشکیل کارگروه درون‌سازمانی انسداد مبادی بی‌سوادی، تشکیل کارگروه تخصصی آموزش مداخله به هنگام نوآموزان با نیازهای ویژه، شناسایی مناطقی که آمار کودکان بازمانده از تحصیل و والدین بی‌سواد یا کودکان در معرض خطر بی‌سوادی و آسیب جدی زیاد دارند به‌طور تخصصی مورد بررسی قرار گرفت.

این مسؤول به عملکرد معاونت تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اشاره کرد و گفت: چاپ دفتر کار معلمان تربیت بدنی به تعداد 3 هزار جلد و پوسترهای آمادگی جسمانی، تدوین و نگارش دو کتاب آموزشی راهنمای تدریس درس تربیت‌بدنی دوره ابتدایی، توزیع 150 دستگاه میز پینگ‌پنگ، توزیع اعتبار برای اجرای طرح حیاط پویا در بیش از 850 مدرسه در استان انجام شد.

قاسمی با تأکید بر اینکه برای توسعه ورزش قهرمانی باید استعدادیابی‌ها در مدارس صورت گیرد، ادامه داد: تفاهم‌نامه همکاری با اداره‌کل ورزش جوانان، هیأت‌های ورزشی از جمله هیأت پزشکی، هیأت ورزشی جودو، بدمینتون و... منعقد شد.

وی با بیان اینکه سومین دوره المپیاد ورزشی درون‌مدرسه‌ای در 40 درصد مدارس مازندران آغاز شده است، تصریح کرد: مقام نخست و دوم مسابقات جهانی نقاشی سازمان بهداشت جهانی با محوریت شعار سال سازمان جهانی بهداشت را دانش‌آموزان مازندرانی کسب کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خاطرنشان کرد: برای نخستین‌بار طرح تحول بهداشت دهان و دندان به‌صورت رایگان برای تمام مدارس شبانه‌روزی استان انجام می‌شود.

این مسؤول ساماندهی بوفه مدارس دولتی و غیردولتی از حیث ایمنی فضا و اقلام خوراکی قابل توزیع را از دیگر موارد قابل اجرا دانست و ادامه داد: درجه‌بندی و ستاره‌دار کردن مدارس دولتی و غیردولتی با محوریت بهداشت محیط و سرویس‌های بهداشتی برای نخستین‌بار در مازندران اجرا شده است.

قاسمی به عملکرد معاونت هماهنگی و اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش مازندران اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش مازندران سال‌ گذشته امتیاز 1736.84 از مجموع 2 هزار امتیاز ارزیابی عملکرد دستگاه در شاخص‌های اختصاصی و عمومی از سوی وزارت متبوع کسب کرد.

وی با بیان اینکه به 15 فقره درخواست‌های مردمی در بستر سامانه سامد رسیدگی و پاسخ‌ داده شد، اظهار کرد: به 4 فقره شکایات واصله به اداره ارزیابی عملکرد استان از سامانه رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش پاسخ داده شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به عملکرد معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران اشاره کرد و افزود: برای تعالی هنرستان‌های مازندران نشست مشترکی با سازمان فنی و حرفه‌ای استان برگزار شد.

این مسؤول با اعلام اینکه کتاب تجزیه و تحلیل امتحان نهایی خرداد امسال هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای استان، تدوین شد، اظهار کرد: سرانه غذایی مدارس شبانه‌روزی تعیین و اختصاص داده شد.

قاسمی با اشاره به اینکه برای ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان مناطق محروم و شبانه‌روزی پایه‌های سوم متوسطه و پیش‌دانشگاهی با بنیاد علوی هماهنگی‌های لازم صورت‌گرفت، بیان کرد: شیوه‌‎نامه خوداتکایی مدارس شبانه‌روزی با نگاه درآمدزایی به مناطق و شهرستان‌ها ارسال شد.

وی تصریح کرد: 3 میلیارد و 100 میلیون ریال بابت سوخت مدارس شبانه‌روزی مازندران اختصاص یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اعلام عملکرد معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش مازندران، اظهار کرد: برای ساماندهی توزیع شیر و تغذیه رایگان در مشهد مقدس دوره آموزشی برگزار شد.

این مسؤول با اشاره به اینکه فعالیت‌های 32 شهرستان و مناطق استان به‌صورت اتوماسیون تحت وب انجام می‌شود، افزود: احکام بازنشستگی 695 نفر از بازنشستگان آموزش و پرورش در شهریورماه امسال صادر شد.

قاسمی به فعالیت‌های معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران اشاره کرد و گفت: 90 درصد از حجم ابلاغی دوره انتقال تحت پوشش تحصیلی سال جدید قرار گرفتند.

وی با اعلام اینکه کتاب دوره تحکیم سوادآموزی امسال با موضوع پیشگیری از سرطان تدوین شده است، تصریح کرد: مسابقه کتابخوانی با موضوع خانواده، سلامت در بین سوادآموزان دوره انتقال به 500 نفر در 8 شهرستان و منطقه انجام شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: گردهمایی بزرگ نوجوانان عاشورایی با عنوان «احلی من العسل» با حضور 2 هزار دانش‌آموز در مصلی نماز جمعه ساری برگزار شد.

این مسؤول با اشاره به اینکه هم‌زمان با سراسر کشور، نوزدهمین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی در مدارس استان برگزار شد، خاطرنشان کرد: امسال مراسم هفته بهداشت روان با شعار کمک‌های اولیه روان‌شناختی و سلامت روان برای همه در مدارس مازندران برگزار شد.

قاسمی با اعلام اینکه آموزش و پرورش مازندران به‌دلیل موفقیت در جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی از سوی معاونت پرورشی وزارت متبوع مورد تجلیل قرار گرفت، بیان کرد: اعزام دانش‌آموزان به اردوی راهیان نور از دیگر فعالیت‌های معاونت پرورشی و بسیج دانش‌آموزی در مازندران است.

وی به فعالیت معاونت پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش مازندران اشاره کرد و ادامه داد: امسال آزمون حضوری آثار شهید مطهری برای 30 هزار نفر فرهنگی در شهرستان و مناطق مازندران برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه سند توسعه آموزش و پرورش مازندران برای برنامه ششم توسعه تهیه و تنظیم و اصلاحیه‌ها انجام شده است، گفت: سالنامه آماری آموزش و پرورش مازندران در فصل آموزش تهیه و تنظیم شد.

انتهای پیام/86006/پ


منبع : فارس - مازندران

برچسب ها : #مازندران #آموزش #پرورش #اینکه #مدارس #اشاره #معاونت #استان #عملکرد #مدیرکل #برگزار #قاسمی #مناطق #بهداشت #مسؤول #امسال #شبانه‌روزی #اعلام #دانش‌آموزان #توزیع #اظهار #توسعه #ادامه #افزود #ارزیابی #شکایات #جهانی #سلامت #ورزشی #تدوین #بی‌سوادی #تصریح #آموزشی #دستگاه #شهرستان #فعالیت‌های #انتقال #سوادآموزی #موضوع #دانش‌آموزی #به‌صورت #رایگان #تنظیم #پرورشی #اختصاص #حرفه‌ای #متوسطه #رسیدگی #سامانه #متبوع #اداره #غیردولتی #ساماندهی #هنرستان‌های #نخستین‌بار #دولتی #وزارت #کودکان #پیش‌دبستانی #مجموعه #تحصیلی #پژوهش #برنامه‌ریزی #رونمایی #ابتدایی #محروم #ارتقای #بنیاد #شورای #تربیت #فرهنگی #مدرسه #تخصصی #کارگروه #تربیت‌بدنی #تدریس #محوریت #تشکیل #ارسال #اجرای #انسداد #مبادی #شهرستان‌ها #خاطرنشان

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان مناطق محروم با کمک بنیاد علوی

*

*


X https://sport45.site/