لزوم برنامه‌ریزی دقیق برای تسهیل سفر زائران اربعین حسینی

تاریخ انتشار : دوشنبه 10 آبان 1395 - ساعت : 13:09

کد مطلب: 8748 چاپ به اشتراگ گذاشتن

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران خواستار شد

لزوم برنامه‌ریزی دقیق برای تسهیل سفر زائران اربعین حسینی

مازندشورا: مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: همه دستگاه‌های متولی امور زائران باید برای تسهیل سفر زائران اربعین حسینی برنامه‌ریزی جامع‌تری اتخاذ کنند.

مازندشورا:حجت‌الاسلام ناصر شکریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، با گرامیداشت روز 13 آبان روز تسخیر لانه جاسوسی، اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین حسینی عظیم‌ترین همایش مسلمانان به ویژه شیعیان جهان و بزرگ‌ترین فرصت برای شناساندن جلوه‌های رحمانی اسلام و همچنین مظلومیت شیعه و امام حسین(ع) و اسلام به دنیا است از این رو باید همه دستگاه‌های متولی این همایش جهان اسلام نسبت به تسهیل سفر زائران اربعین حسینی برنامه‌ریزی جامع‌تر و دقیق‌تری انجام دهند.

وی پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی را نماد واقعی بصیرت توام با شور و شعور همه شیعیان،مسلمانان و دلدادگان به اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش دانست و افزود: پیاده‌روی اربعین حسینی را نماد وحدت در جهان اسلام خواند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران تاکید کرد: حضور اهل تسنن و شیعیان در کنار یکدیگر در پیاده‌روی اربعین نشان دهنده اثر عمیق فرهنگ عاشورا و احساس نیاز همه افراد به این فرهنگ است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در هیچ جای دنیا چنین تجمعی برای ابراز عشق همراه با ادب، عرفان و اخلاق و تنها برای ابراز وفاداری به فداکارانی چون حسین بن علی (ع) و یاران باوفایش که از همه وجود خود برای عزت و سرافرازی جامعه بشریت مایه گذاشتند، سابقه نداشته است.

شکریان اربعین حسینی را الگو و کانون حرکت سیاسی و دینی امت مسلمان ایران اسلامی دانست و گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امروزه با هدایت مقام معظم رهبری و الگو پذیری از شعار «هیهات من الذله» حضرت سیدالشهداء (ع) در خط مقدم مبارزه و مواجهه با جریان‌های ظالم و استکباری جهان قرار دارد.

وی پیاده‌روی اربعین حسینی را نماد وحدت در جهان اسلام نامید و اظهار کرد: حضور اهل تسنن و شیعیان در کنار یکدیگر در پیاده‌روی اربعین حسینی نشان دهنده اثر عمیق فرهنگ عاشورا و احساس نیاز همه افراد به این فرهنگ دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران نوکری امام حسین(ع) را زیباترین سند افتخار عنوان کرد و افزود: اراده و امدادهای الهی در حضور بیش از 20 میلیون زائر حسینی در پیاده‌روی مسیر طولانی به سمت کربلا جلوه‌گر می‌شود و افراد باید این نوکری را سند افتخار خود در دنیا و آخرت بدانند.

این مسؤول محبت به امام حسین(ع) را محور همایش بزرگ اربعین حسینی دانست و خاطرنشان کرد: ندای لبیک یا حسین(ع) در سراسر جهان بر زبان مردم اعم از مسلمان و مسیحی در پاسخ به فریاد مظلومیت امام حسین(ع) به گوش می‌رسد.

شکریان با تاکید بر برجسته‌سازی ابعاد فرهنگی و سیاسی اربعین حسینی، تصریح کرد: حضور افراد فعال در حوزه های دینی و مذهبی در مراسم اربعین حسینی باید پیام رسان جنبه های فرهنگ و سیاسی قیام امام حسین(ع) و تشریح کارکرد آن برای اصلاح امت اسلامی امروز باشد.

وی با بیان این که محورهای وحدت‌آفرین در مراسم اربعین حسینی باید پررنگ شود، اظهار کرد: صدور فرهنگ انقلاب به سراسر جهان به معنای لشکرکشی و حضور فیزیکی نیست بلکه تفکر انقلاب اسلامی برگرفته از فرهنگ عاشورایی باید در سطح بین‌المللی فراگیری بیشتری پیدا کند.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران، اشتیاق دل‌باختگان به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در اربعین شهادت آن بزرگوار را نمادی از عزت و اقتدار امت اسلامی دانست و گفت: این حضور بیانگر اشتیاق مشتاقان حضرت سیدالشهدا(ع) و بیعتی دوباره برای ادامه راه آن حضرت خواهد بود و محبت شیعیان جهان در راهپیمایی روز اربعین حسینی تجلی می‌یابد.

شکریان در ادامه با بیان این که پیاده‌روی اربعین در شرایط فعلی منطقه و خاورمیانه به ویژه در کشورهای عراق، سوریه، بحرین و یمن نماد قدرت پیروان مکتب اهل بیت و شیفتگان دفاع از حریم اسلام دانست و تاکید کرد: عزت و استقلال ملت عراق و ملل مسلمان قطعا نقطه یأسی برای دشمنان اسلام و عراق خواهد بود.

وی با اشاره به حضور نیروهای تروریستی داعش در عراق، خاطرنشان کرد: حضور پرشور مسلمانان از سراسر جهان بدون ترس و واهمه از این گروه تروریستی در روز اربعین حسینی یک حرکت سیاسی و دینی بزرگ تلقی می شود که پیام آزادی و آزادگی مسلمانان را به گوش جهانیان به ویژه دشمنان اسلام خواهد رساند.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در پایان ضمن اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره تسهیل در سفر پیاده روی زائران اربعین حسینی و سفارش معظم له در پرشورتر برگزار شدن این مراسم معنوی خاطر نشان کرد: در گذشته تنها 7 یا 8 میلیون نفر زائر در آستانه اربعین به سمت کربلای معلی حرکت می‌کردند اما امروزه بیش از 20 میلیون نفر زائر به سمت حرم امام حسین(ع) پیاده‌روی می‌کنند پس باید نسبت به تسهیلات سفر اقدام جامع تری از سوی متولیان این امر اتخاذ شود.

انتهای پیام/3141/ک


منبع : فارس - مازندران

برچسب ها : #اربعین #حسینی #فرهنگ #پیاده‌روی #اسلامی #اسلام #شیعیان #مازندران #دانست #مسلمانان #شکریان #سیاسی #افراد #مدیرکل #میلیون #سراسر #مراسم #تاکید #همایش #تسهیل #مسلمان #تبلیغات #زائران #اظهار #خاطرنشان #نوکری #افتخار #دشمنان #رهبری #اشاره #تروریستی #ادامه #اشتیاق #شورای #عمومی #انقلاب #یکدیگر #الحسین #یاران #اباعبدالله #مظلومیت #برنامه‌ریزی #امروز #باوفایش #افزود #مسؤول #ابراز #احساس #عاشورا #دهنده #امروزه

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : لزوم برنامه‌ریزی دقیق برای تسهیل سفر زائران اربعین حسینی

*

*


X https://sport45.site/