انتقاد وزیر به نحوه چیدمان سنتی نیمکت‌ها در کلاسهای درس

تاریخ انتشار : شنبه 14 اسفند 1395 - ساعت : 09:47

کد مطلب: 15306 چاپ به اشتراگ گذاشتن

انتقاد وزیر به نحوه چیدمان سنتی نیمکت‌ها در کلاسهای درس

مازندشورا: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نمی توان آموزش و تربیت را از هم جدا کرد و باید در دل مدرسه به هردو پرداخت گفت: باید بستری را فراهم کنیم که مدارس ما تبدیل به "مدرسه زندگی" شوند و معلم و دانش آموزان ما بتوانند در مدرسه زندگی کنند و مدرسه لذت بخش و شاد برای دانش آموزان باشد.

مازندشورا:به گزارش ایسنا، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی در همایش ملی مدرسه ایرانی ـ معماری ایرانی که در سالن علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش و مسئولان وظیفه دارند آن را پیاده سازی و کیفیت بخشی را در دستور کار قرار دهند.
وی افزود: سیاست گذاری فضاهای آموزشی یکی از زیرنظام های سند تحول است که معماری ایرانی و مدرسه ایرانی با الگوی اسلامی ایرانی در آن مورد تاکید قرار گرفته است. ایمنی مدارس و کاربری فضاها متناسب با برنامه آموزشی نیز در سندتحول آمده است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه ضرورت دارد تغییرات عمده‌ای در فرایندهای یادگیری و یاددهی در مدارس بوجود بیاوریم گفت: یکی از عوامل کمک کننده در ایجاد این تغییر فضای کالبدی مدارس است. یکی از برنامه های اصلی در سندتحول، بحث پررنگ تربیت است. مقوله تربیت یک مساله مهم است که به عنوان برنامه جنبی مورد اشاره قرار می گیرد.

دانش آشتیانی افزود: نمی توان آموزش و تربیت را از هم جدا کرد و باید در دل مدرسه به آن پرداخت. باید بستری را فراهم کنیم که مدارس ما تبدیل به "مدرسه زندگی" شوند و معلم و دانش آموزان ما بتوانند در مدرسه زندگی کنند و فرایندهای مدرسه لذت بخش و شاد برای دانش آموزان باشد.

اگر محیطی داشته باشیم که دانش اموز از آن گریزان باشد و به سلامتش لطمه بخورد آن مدرسه نمی تواند مدرسه زندگی باشد.

وی با بیان اینکه باید متناسب با این اهداف و ایده فضای کالبدی مدارس را طراحی کرد عنوان کرد: حتی ابعاد کلاس درس نقش کلیدی دارد در اینکه دانش آموز را به داخل کلاس بیاورد. راهروهای مدرسه نیز همانگونه است در حالی که اکنون متاسفانه راهروهای مدارس مناسب نیستند و راهروهای طویلی هستند که جلوه خوبی ندارند. باید سعی کنیم راهروهای طویل و طولانی در مدارس نسازیم.

دانش آشتیانی ادامه داد: پشت سر هم قرار گرفتن نیمکت ها در کلاس به معنای دیکته کردن روش سنتی آموزش و روش خطابه‌ای است؛ امیدواریم روزی شرایط به گونه ای شود که تراکم کلاس ها کم شود و طراحی کلاس ها و چیدمان نیمکت ها دور کلاس بر اساس روش‌های نوین آموزش را ممکن کند. این چیدمان دایره ای و گروهی باعث مشارکت فعال دانش آموزان در کلاس و بهبود فرآیند یادگیری می شود.

انتهای پیام


منبع : ایسنا

برچسب ها : #مدرسه #مدارس #آموزش #ایرانی #راهروهای #اینکه #تربیت #چیدمان #آموزان #آموزش و پرورش #زندگی #برنامه #پرورش #آشتیانی #اشاره #طراحی #معماری #نیمکت #عنوان #افزود #سندتحول #تاکید #آموزشی #فرایندهای #کالبدی #یادگیری #متناسب

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : انتقاد وزیر به نحوه چیدمان سنتی نیمکت‌ها در کلاسهای درس

*

*


X https://sport45.site/