تاریخ انتشار : شنبه 21 اسفند 1395 - ساعت : 09:16

کد مطلب: 16495 چاپ به اشتراگ گذاشتن

تصمیمات جدید ناجا باید با پشتوانه کارشناسی انجام شود

مازندشورا: نماینده مردم تهران در مجلس گفت: هر تصمیمی که در حوزه راهنمایی و رانندگی برای شهروندان اتخاذ می‌شود حتما باید با پشتوانه کارشناسی انجام شود.

مازندشورا:علی‌رضا رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: تصمیمات جدید پلیس راهور در ایجاد محدودیت برای افرادی که کمتر از یک سال از عمر گواهی‌نامه‌شان می‌گذرد(افرادی که کمتر از یک سال از عمر گواهی‌نامه‌شان می‌گذرد نباید از ساعت 12 شب تا 5 صبح در جاده‌های برون شهری رانندگی کنند) قطعا مبتنی بر بررسی‌های کارشناسی انجام شده است که اعلام رسمی آنها به افکار عمومی کمک شایانی در موفقیت این طرح پلیس راهور دارد.

وی ادامه داد: قطعا دو مسئله در قوانین راهنمایی و رانندگی باید مورد توجه قرار بگیرد اول آنکه حقوق اساسی شهروندان نباید تضییع شود و دوم آنکه براساس اصل 40 قانون اساسی ایفای حق کسی نباید موجب اضرار به غیر شود. استفاده از حق رانندگی نباید به قیمت آسیب زدن به سایر شهروندان باشد بنابراین هر قانونی که موجب حفظ این حقوق می‌شود باید مورد توجه قرار گیرد. پلیس راهور ناجا باید به سمتی حرکت کند که رانندگی حرفه‌ای هم در معابر شهری و هم جاده‌های برون شهری به استانداردها نزدیک‌تر شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، آموزش و نظارت بر حسن اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی را مورد تاکید قرار داد و افزود: اگر فشارها و نظارت‌ها صرفا بر افرادی که تازه گواهی‌نامه دریافت کرده‌اند، متمرکز باشد و این افراد سال اول را بدون امتیاز منفی سپری کنند ولی طی سال‌های بعد همین افراد به علت رانندگی پر خطر و غیرحرفه‌ای عامل تصادفات شوند، نقض غرض اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام


منبع : ایسنا

برچسب ها : #رانندگی #نباید #راهور #افرادی #اساسی #راهنمایی #شهروندان #افراد #قوانین #جاده‌های #گواهی‌نامه‌شان #می‌گذرد #تصمیمات #کارشناسی

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : تصمیمات جدید ناجا باید با پشتوانه کارشناسی انجام شود

*

*


X https://sport45.site/