تاریخ انتشار : یکشنبه 11 تیر 1396 - ساعت : 16:55

کد مطلب: 25508 چاپ به اشتراگ گذاشتن

خواهرخواندگی نیشابور با حیدرآباد

مازندشورا: شهردارآنلاین: مسئول خانه فرهنگ ایران در حیدرآباد پاکستان و وزیر شهرداری ایالت سند این کشور، در خصوص خواهرخواندگی شهرهای حیدرآباد پاکستان و نیشابور ایران، بحث و تبادل نظر کردند.

مازندشورا:احمد عبداله‌پور، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ ایران در حیدرآباد پاکستان، به منظور توسعه و گسترش روابط فرهنگی و بررسی زمینه‌های همکاری‌های دوجانبه با جام خان شورو، وزیر شهرداری ایالت سند پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.


طرفین در این دیدار درباره پیشنهاد مسئول خانه فرهنگ ایران در خصوص خواهرخواندگی شهرهای حیدرآباد پاکستان و نیشابور ایران، بحث و تبادل نظر کردند.
عبداله‌پور وابسته فرهنگی کشورمان در آغاز این دیدار مراتب تأسف و همدردی خود را بابت دو حادثه تلخ انفجار تروریستی پاراچنار و حادثه انفجار تانکر سوخت در بهاولپور که منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم پاکستان شد را ابراز کرد.


وی در ادامه تعریفی از خواهرخواندگی، تاریخچه شکل‌گیری، کشورهای پیشرو در این امر و اهمیت خواهرخواندگی در توسعه روابط کشورها به ویژه روابط فرهنگی را ارایه داد و در ادامه اظهار کرد: شهر حیدرآباد به دلیل وجود مکانی فرهنگی به نام قدمگاه، بناهای تاریخی متعدد و معماری و ... با شهر نیشابور اشتراکات زیادی دارد؛ بنابراین فرصت خوبی است تا با ایجاد خواهرخواندگی بین این دو شهر، زمینه توسعه روابط فرهنگی و همکاری‌های دوجانبه فراهم شود.


در ادامه نیز جام خان شورو، وزیر شهرداری ایالت سند پاکستان، گفت: زمینه‌های زیادی در امور فرهنگی، اقتصادی و بازرگانی و همکاری فعالیت اقتصادی دو کشور وجود دارد که می‌تواند فعال شود.
وی همچنین ضمن قبول پیشنهاد خواهرخواندگی حیدرآباد با نیشابور، نمونه‌ای از قراردادهای موجود را برای طرح در کمیسیون مربوطه در دولت محلی را خواستار شد و افزون بر این دو شهر پیشنهاد داد تا در مورد شهرهای سکر، لارکانا و نواب شاه ایالت سند پاکستان نیز موضوع خواهرخواندگی با شهرهای ایران، مورد بررسی و اقدام قرار گیرد.


منبع : شهردار آنلاین

برچسب ها : #فرهنگی #خواهرخواندگی #پاکستان #حیدرآباد #روابط #نیشابور #توسعه #پیشنهاد #زیادی #دیدار #ادامه #شهرهای #ایالت #انفجار #اقتصادی #حادثه #زمینه‌های #مسئول #وابسته #عبداله‌پور #فرهنگ #بررسی #دوجانبه #همکاری‌های #شهرداری

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : خواهرخواندگی نیشابور با حیدرآباد

*

*


X https://sport45.site/