تاریخ انتشار : یکشنبه 18 تیر 1396 - ساعت : 16:55

کد مطلب: 26115 چاپ به اشتراگ گذاشتن

32سالگی شهرداری منطقه 10

مازندشورا: شهردارآنلاین: این منطقه با کوچه باغ های روستایی و قلعه هایی چون بریانک و جی شکل گرفت.

مازندشورا:سال 1326 نیز نقشه جدید شهر تهران کشیده شد که طبق آن تمامی منطقه غرب تهران شامل دو بخش 10 و 11 می شد که بخش 10 همان منطقه اکبرآباد و بریانک بود. در سال 1349 هم که تهران ابتدا به هفت منطقه و بعد به دوازده منطقه تقسیم شد ، منطقه 10 کنونی بخشی از منطقه یک شهر تهران بود. زمان گذشت و در سال 1364 منطقه 10 شهرداری تهران با ساختار فعلی در پانزدهم تیرماه تاسیس شد.
این منطقه به لحاظ موقعیت جغرافیایی از شمال به خیابان آزادی، از جنوب به خیابان قزوین، از شرق به بزرگراه شهید نواب صفوی و از غرب به خیابان شهیدان منتهی می شود. منطقه 10، در بخش غربی شهر تهران واقع و با مناطق 2 (شمال)، 9 (غرب)، 17 (جنوب) و 11 (شرق) همجوار است.
منطقه 10 با 817 هکتار مساحت، دارای سه ناحیه و ده محله به نام های سلسبیل شمالی، سلسبیل جنوبی، کارون شمالی، کارون جنوبی، بریانک، زنجان جنوبی، هاشمی، سلیمانی تیموری، شبیری جی و هفت چنارمی باشد . جمعیت منطقه در حدود 300 هزار نفر و با تراکم ناخالص جمعیتی حدود 420 نفر در هر هکتار بوده که از این حیث، از پُرتراکم ترین مناطق شهر تهران در بین مناطق 22 گانه محسوب و جمعیت آن چهار برابر حد استاندارد و دو برابر میانگین تراکم در شهر تهران است. در حدود یکصد هزار خانوار در این منطقه زندگی می کنند و زنان 49.15 درصد و مردان 50.87 درصد جمعیت این منطقه را تشکیل می دهند. 23.86 درصد جمعیت این منطقه متعلق به جوانان (بین 24 - 19 سال) و 86.12 درصد کل جمعیت باسواد هستند.
از اماکن شاخص تاریخی مذهبی این منطقه می توان به موزه آثار طبیعی و حیات وحش هفت چنار و بقعه متبرک امامزاده معصوم (ع) اشاره کرد.
شایان ذکر است این منطقه با تقدیم 1000 شهید گل گون کفن نقش بسزایی در تشکیل و حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایفا نموده است.
گفتنی است در این سال ها آقایان؛ رضاخانی، نیک اختر، مستوفیان، فردی، شکوری، رنجبر، سید محمودحسینی، دادخواه، کرمی، سترگ، طلوعی، سیدابوالفضل حسینی، محمدزاده، عظیمی سمت شهردار منطقه 10 را بر عهده داشتند که اکنون عباس بابازاده این سمت را عهده دار است.
به همین مناسبت به همت اداره روابط عمومی منطقه ضمن نصب پیام های تبریک در ساختمان های منطقه به پرسنل خدوم و زحمتکش در عرصه های مختلف، با توزیع شیرینی بین همکاران و شهروندان این روز گرامی داشته شد.


منبع : شهردار آنلاین

برچسب ها : #منطقه #تهران #جمعیت #جنوبی #مناطق #خیابان #تشکیل #کارون #تراکم #برابر #سلسبیل #بریانک #هکتار #شهرداری #شمالی

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : 32سالگی شهرداری منطقه 10

*

*


X https://sport45.site/