تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 مهر 1396 - ساعت : 19:25

کد مطلب: 35027 چاپ به اشتراگ گذاشتن

درختان کنوکارپوس زودتر هرس شوند

مازندشورا: شهردارآنلاین: استاندار خوزستان با اشاره به پیش بینی زمان آغاز بارندگی در خوزستان و لزوم پیشگیری از بروز مشکلات تنفسی گفت: نخستین بارندگی های پاییزی امسال مقارن با راهپیمایی اربعین است و اگر در خصوص هرس درختان و موارد پیشگیرانه اقدامی نشود ممکن است با مشکلات سنگین تری مواجه شویم.

مازندشورا:«غلامرضا شریعتی» در جلسه شورای سلامت خوزستان که امروز (26 مهرماه) برگزار شد، با اشاره به عدم حضور مدیران برخی از دستگاه ها در جلسه اظهار کرد: به مدیران دستگاه هایی که در جلسه شورای سلامت امروز حضور نداشتند تذکر کتبی داده می شود و یک رونوشت از این تذکر به وزیر مربوطه نیز ارسال می شود. هیچ بهانه ای برای عدم حضور در چنین جلسه ای قابل قبول نیست. 

 وی با اشاره به وضعیت هرس درختان کنوکارپوس در آستانه بارانهای پاییزی در اهواز به منظور پیشگیری از مشکلات تنفسی افزود: متولی فضای سبز شهرداری ها هستند. در سال های گذشته حجم زیادی درخت کنوکارپوس در اهواز و شهرستان های دیگر کاشته شد ولی این گونه درخت در فصل پاییز و هنگام نخستین بارندگی ها موجب مشکلات تنفسی می شود. 

 استاندار خوزستان در ادامه گفت: سال گذشته دستگاه های اجرایی به کمک شهرداری آمدند تا هرس درختان انجام شود ولی امسال دستگاه های اجرایی همکاری نکرده اند، با وجود این که باید تاکنون 150 هزار اصله درخت هرس می شد ولی تنها 40 هزار اصله درخت هرس شده است. 

 شریعتی با اشاره به اقدامات شهرداری اهواز اظهار کرد: پاکیزگی و نظافت شهر بهبود پیدا کرده و ملموس است ولی انتظار داریم که شهرداری در این زمینه نیز اقدام کند. 

وی با اشاره به پیش بینی هواشناسی که نخستین بارش های پاییزی در خوزستان را در 16 آبان ماه تشخیص داده اند، تصریح کرد: زمان زیادی نداریم و همه دستگاه های اجرایی موظف هستند که به کمک شهرداری بیایند. نخستین بارندگی های پاییزی امسال مقارن با راهپیمایی اربعین است و اگر اقدامی نشود ممکن است با مشکلات سنگین تری مواجه شویم. 

استاندار خوزستان با بیان اینکه سال گذشته بیشتر بیماران تنفسی مربوط به  آبادان و خرمشهر بودند، گفت: باید با شهرداریهای سوسنگرد، بستان، آبادان و خرمشهر نیز ارتباط برقرار کرد و آنها نیز ملزم به هرس درختان هستند. 

شریعتی بیان کرد: باید درختان شهرها و همچنین درختان کاشته شده در مسیر مرزها نیز هرس شوند تا هنگام تردد زائران مشکلی پیش نیاید و از امروز کارگروه ویژه ای در این خصوص تشکیل می شود. همچنین به کلیه دستگاه ها ابلاغ می شود که درختان محوطه های ساختمانی شان را نیز هرس کنند. 

 وی تصریح کرد: اگر بیماری در با مشکل تنفسی ناشی از بارانهای پاییزی در خوزستان به مراکز درمانی مراجعه کرد باید به صورت رایگان ویزیت شود و نباید از این بیمار هزینه ای دریافت شود. 

 استاندار خوزستان عنوان کرد: باید علاوه بر  کارگروه های آموزشی، بسته آموزشی نیز از طریق صدا و سیمای خوزستان ارائه شود تا آگاهی مردم در این زمینه بیشتر شود و هنگام نخستین بارش پاییزی در صورت نداشتن کار ضروری از منزل خارج نشوند. 

 شریعتی با اشاره به معضلات مناطق نیزار و شهرهای حاشیه ای ماهشهر در خصوص دفع فاضلاب و کانال های روباز به دلیل نبودن شبکه جمع آوری فاضلاب اظهار کرد: مسئولیت این مشکل با شرکت آب و فاضلاب خوزستان است و هیچ بهانه ای مورد قبول نیست و موظف هستند خدمات مورد نیاز را ارائه دهند و وارد کار شوند. 

 وی گفت: اعتبارات قابل ملاحظه ای به اصلاح شبکه آب خوزستان اختصاص یافته به طوری که سالانه و به مدت سه سال حدود 300 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و باید فرمانداران کارها را پیگیری کنند و وضعیت مناطقی را که شبکه آب فرسوده است و با هدر رفت آب مواجه هستیم را بهبود ببخشند. 

 استاندار خوزستان همچنین با اشاره به اتلاف سگ های ولگرد تصریح کرد: باید دراین زمینه تصمیمی گرفته شود که حقوق حیوانات و همچنین حقوق انسانها تضییع نشود. در این خصوص باید تا پایان شش ماهه دوم سال اقدام شود. 

شریعتی در ادامه افزود: در خصوص وضعیت بیماری التور و شهرهایی که درصد مطلوب بودن وضعیت آب شهری و روستایی آنها زیر 50 درصد است باید به فرمانداران تذکر داده شود که سریع تر در این زمینه اقدام کنند. در صورت اهمال مقصر اصلی فرمانداران و پس از آن شهرداری و دستگاه های دیگر هستند. همچنین دستگاه هایی که درصد مطلوب آب شهری و روستایی آنها بالای 50 درصد است باید به بالای 80 یا 90 درصد برسند. 

در ادامه دکتر «ایرج نظری»، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، اظهار کرد: باید قبل از هر کاری و برای هر کاری جوانب سلامت را در نظر بگیریم. قطعا اگر در کنار آموزش و اشتغال سلامت را فراموش کنیم دچار مشکل می شویم و امیدواریم با هماهنگی و همکاری سلامت را به عنوان یک اصل مدنظر داشته باشیم. 

 وی افزود: مراکز بهداشتی و درمانی هستند که خدمات عمومی را به تمامی آحاد جامعه و اجتماع ارائه می دهند تا سلامت از دست رفته افراد را برگردانند و فرد را برای ادامه فعالیت روزمره مهیا کنند. 

 همچنین «کیامرث حاجی‌زاده» مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان در این جلسه اظهار کرد: شرکت نفت در خصوص هرس درختان کنوکارپوس همکاری کرده است و شرکت توزیع برق اهواز نیز اعلام آمادگی کرده ولی دستگاه های دیگر همکاری نکرده اند. این در حالی است که شهرداری باید هرس درختان را انجام دهد و دستگاه های اجرایی دیگر نیز ملزم به همکاری با شهرداری هستند. 

 وی افزود: تاکنون 500 هزار ماسک FFP2 تهیه کرده ایم که 100 هزار ماسک از این تعداد بین شهرستانها توزیع شده اند و به هر شهرستان 10 هزار ماسک تحویل داده ایم تا در صورت بروز مشکل بین مردم توزیع شوند. 

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان همچنین با اشاره به وضعیت شیوع آنفلوآنزای پرندگان تصریح کرد: با توجه به هشدار مدیریت بحران کشور و شروع این بیماری در ایذه و باغملک و کنترل این بیماری در همان مناطق باید اهتمام ویژه ای در این زمینه انجام شود تا شاهد مشکلی نباشیم. 


منبع : شهردار آنلاین

برچسب ها : #خوزستان #دستگاه #درختان #شهرداری #اشاره #سلامت #همچنین #پاییزی #وضعیت #زمینه #اهواز #همکاری #اظهار #ادامه #تصریح #افزود #کنوکارپوس #نخستین #اجرایی #بیماری #تنفسی #شریعتی #فرمانداران #توزیع #بحران #مدیریت #فاضلاب #ارائه #اقدام #هنگام #گذشته # استاندار #مشکلات #امروز #زیادی #مناطق #آموزشی #عنوان #بارانهای #استانداری #خدمات #مطلوب #روستایی #درمانی #مدیران #گرفته #بالای #شهرستان # شریعتی #بهبود #بارندگی #تاکنون #نکرده #امسال #شورای #بهانه #مواجه #مشکلی #کارگروه #کاشته #خرمشهر #بیشتر #آبادان #مراکز

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : درختان کنوکارپوس زودتر هرس شوند

*

*


X https://sport45.site/