تاریخ انتشار : سه شنبه 02 آبان 1396 - ساعت : 16:22

کد مطلب: 35745 چاپ به اشتراگ گذاشتن

ضرورت وجود نمایشگاه با استانداردهای جهانی

مازندشورا: شهردارآنلاین: مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان گفت: اگر می‌خواهیم اصفهان مرکز مهم اقتصادی باشد باید چشم انداز ما برگزاری نمایشگاه با برند جهانی باشد، زیرا اصفهان قابلیت برند شدن نمایشگاهی در منطقه را دارد.

مازندشورا:علی یارمحمدیان امروز (سه شنبه) در مراسم تکریم و معارفه مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های اصفهان، با اشاره به دوران طلایی اصفهان اظهار کرد: اصفهان مدت زمان بسیاری پایگاه اجتماعی، فرهنگی و هم چنین مرکز قدرت سیاسی کشور بوده است. این شهر به دلیل وجود دانشمندان و بزرگانی هم چون میرفندرسکی، شیخ بهایی و ... پایگاه علمی و فرهنگی کشور بوده است.

وی با بیان اینکه بناهای فاخر عالی قاپو، بازار بزرگ اصفهان، کاروانسراهای متعدد و ...  از جمله زیرساخت‌های توسعه آن زمان بوده است، افزود: بازار بزرگ، میدان نقش جهان و بناهای اطراف آن بود که تاجران و تولیدکنندگانی را از هند تا فرانسه به اصفهان کشاند و در میدان نقش جهان بود که ترمه و کریستال در اصفهان تولید و عرضه جهانی شد.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان با بیان اینکه اصفهان زمانی مهد خلاقیت در جهان بود و در طول تاریخ این ذهنیت در مورد اصفهان وجود داشته است، تصریح کرد: متاسفانه امروز واقع امر این گونه نیست و اصفهان در بیشتر زمینه‌ها گوی و میدان را به رقیب سپرده است. اصفهان پنجره شکسته‌های زیادی دارد. یکی از این پنجره شکسته‌ها نمایشگاه است. اصفهان نتوانسته نمایشگاهی با استانداردهای جهانی داشته باشد.

یارمحمدیان اضافه کرد: اصفهان نه تنها در سطح منطقه، حتی در کشور هم از برخی استان‌ها در زمینه نمایشگاهی عقب‌تر است و دارای نمایشگاهی جهانی نمی‌شود، مگر با عزم مسئولان استان، استاندار، شهردار و اعضای شورای شهر و فعالان اقتصادی و اتاق بازرگانی.

وی خاطر نشان کرد: برای اینکه در مسیر توسعه قدم برداریم، باید پروژه نیمه تمام نمایشگاه تکمیل شود و شایسته است این پروژه در اولویت نخست شهرداری و اتاق بازرگانی قرار گیرد.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان ادامه داد: از دست دادن فرصت‌های تجاری، اقتصادی، کاهش جایگاه اصفهان در منطقه،  از دست دادن منافع توریسم، عدم حمایت از تولید ملی، اشتغال و ... از جمله مواردی است که در صورت تاخیر در تکیمل پروژه نمایشگاه ایجاد می‌شود.

یارمحمدیان گفت: اگر می‌خواهیم  اصفهان مرکز مهم اقتصادی باشد باید چشم انداز ما برگزاری نمایشگاه با برند جهانی باشد، زیرا اصفهان قابلیت برند شدن نمایشگاهی در منطقه را دارد. با مزیت‌های اصفهان می‌توانیم چنین نمایشگاهی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ویژگی‌های فوق العاده و تاریخی اصفهان می‌تواند منجر به جذب توریست شود و اصفهان را به یک مرکز نمایشگاهی بزرگ تبدیل کند، اظهار کرد: باید نمایشگاهی با ویژگی‌های جهانی راه اندازی کنیم، جهانی بودن باید چشم انداز شرکت نمایشگاه باشد. با این دیدگاه غرفه داران و بازدیدکنندگان در سطح جهانی ارتقا پیدا می‌کنند، خدمات حرفه‌ای، غرفه سازی، تبلیغات، امور مطبوعاتی، حمل و نقل، بازاریابی، افزایش گردش مالی، قیمت مناسب و ... از مبانی نماشگاه جهانی است.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان گفت: امنیت ملی کشور در گرو اقتصاد پویا است،  اقتصاد پویا در گرو کارآفرینی و اشتغال است و از ملزومات اقتصاد پویا وجود چنین نمایشگاهی است.

یارمحمدیان تصریح کرد:  اگر می‌خواهیم از توریسم و توریست منتفع شویم و مدت اقامت آنها را در شهر افزایش دهیم، یکی از راهکارها وجود نمایشگاهی با استانداردهای جهانی است. افزایش تولید، ایجاد رقابت‌های سالم داخلی و خارجی، تبادل اطلاعات و تکنولوژی، گسترش کالا و خدمات و ... از فواید چنین نمایشگاهی است.


منبع : شهردار آنلاین

برچسب ها : #اصفهان #نمایشگاهی #جهانی #نمایشگاه #نمایشگاه‌های #یارمحمدیان #اینکه #تولید #منطقه #پروژه #افزایش #میدان #اقتصاد #اقتصادی #المللی #استانداردهای #انداز #ایجاد #اشتغال #ویژگی‌های #توریست #امروز #خدمات #توریسم #اظهار #پنجره #تصریح #بازار #بناهای #فرهنگی #بازرگانی #پایگاه #توسعه

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : ضرورت وجود نمایشگاه با استانداردهای جهانی

*

*


X https://sport45.site/