تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 اسفند 1396 - ساعت : 10:30

کد مطلب: 45771 چاپ به اشتراگ گذاشتن

معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست:

کشور نیازمند کاهش اتکای اقتصاد به آب و طبیعت است

مازندشورا: شهردارآنلاین: معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست در مراسم افتتاحیه نخستین استارتاپ ویکند محیط زیست و مدیریت شهری هوشمند گفت: هرچه زنجیره بازیافت زمان طولانی تر باشد فرصت اقتصادی بیشتر می شود چرا که در زنجیره تولید و بازیافت پسماند فرصت های طلایی موجود است و به همین دلیل از نظر اقتصادی جذابیت هایی دارد و محتاج کارفرمای دولتی نخواهیم بود.

مازندشورا:کاوه مدنی در مراسم افتتاحیه نخستین استارتاپ ویکند محیط زیست و مدیریت شهری هوشمند گفت: امروزه دیگر نیازی به گفتن مشکلات محیط زیست وجود ندارد، چراکه با انواع و اقسام مشکلات مواجه هستیم و هر روز بسته به شدت هر کدام، از این موضوعات تکرار می شود.

 وی افزود: بدبختی محیط زیست آب و منابع طبیعی این است وابستگی محیط زیست به نوسانات اقتصادی در دولت باعث تاثیر این حوزه  می شود.

مدنی  ادامه داد: اگر راه‌حل‌هایی در حوزه محیط زیست پیشنهاد می شود خریدار باید دولت باشد و اگر دولت پول نداشته باشد این طرح ها قابل اجرا نیست، بنابراین باید تغییری در ساختار مدیریت محیط زیست ایجاد شود.

 این استاد و فعال حوزه مدیریت منابع آب با اشاره به اینکه دولت در حوزه محیط زیست باید از تصدی‌گری به تسهیل گری تغییر نقش دهد گفت: زمانی دولت خریدار تمام طرح های محیط زیستی بود این موضوع منسوخ است و ما در حال حاضر در دوران گذار هستیم که در آن بنگاه‌های کوچک و متوسط اقتصادی می‌توانند در آن نقش های بزرگ ایفا کنند و یا حتی این حوزه را به تکاپو بکشند که نمونه آن را به خوبی در حوزه آی‌تی دیده ایم.


وی با ابراز تاسف از اینکه هیچگاه در حوزه محیط زیست و آب شاهد حضور نگاه های کوچک و متوسط نبوده این گفت: ما همواره راه حل ها را برای یک دولت آماده کرده ایم در حالی که تنها باید برای بنگاه‌های کوچک و شهروندان طراحی شود.

معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست با تاکید بر اینکه برای برون رفت از مشکلات زیست محیطی باید به دنبال تغییرات و راه حل های خرد بود خاطرنشان کرد: باید نقش شهروندان که حساسیت محیط زیستی آنها بالاست توجه شود که فعالیت های محیط زیستی را می توانند انجام دهند و یا اینکه چه فعالیت های محیط زیستی ظرفیت محبت شدن به این را دارند.


وی با اشاره به اینکه یکی از حوزه های که به عنوان اولویت سازمان حفاظت از محیط زیست محسوب می‌شوند حوزه پسماند گفت: هرچه زنجیره بازیافت زمان طولانی تر باشد فرصت اقتصادی بیشتر می شود چرا که در زنجیره تولید و بازیافت پسماند فرصت های طلایی موجود است و به همین دلیل از نظر اقتصادی جذابیت هایی دارد و محتاج کارفرما دولتی نخواهیم بود وی در پایان با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات حوزه محیط زیست این است که از آب و خاک و منابع طبیعی برای تامین شغل استفاده می شود گفت آنچه کشور به آن نیاز دارد کاهش اتکای اقتصاد به آب و طبیعت است.


منبع : شهردار آنلاین

برچسب ها : #اینکه #زیستی #مشکلات #اقتصادی #مدیریت #منابع #شهروندان #متوسط #بنگاه‌های #تاکید #فعالیت #زنجیره #پسماند #آموزش #بازیافت #اشاره #هستیم #اتکای #طبیعت #طبیعی #معاون #اقتصاد #خریدار #پژوهش

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : کشور نیازمند کاهش اتکای اقتصاد به آب و طبیعت است

*

*


X https://sport45.site/