قلی‌تبار: فراهم شدن زمینه دست‌اندازی دولت به منابع کارگری و کارفرمایی

تاریخ انتشار : یکشنبه 13 اسفند 1396 - ساعت : 14:30

کد مطلب: 46003 چاپ به اشتراگ گذاشتن

چرا جامعه کارگری و کارفایی جلسه تعیین حقوق دستمزد را ترک کردند

قلی‌تبار: فراهم شدن زمینه دست‌اندازی دولت به منابع کارگری و کارفرمایی

مازندشورا: بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور گفت: جامعه کارگری و کارفرمایی با واریز منابع مالی این سازمان به خزانه مخالف هستند و به همین دلیل در جلسات تعیین حقوق و دستمزد دولت برای فرار از باتلاق نظام سلامت از منابع مالی تامین اجتماعی بهره‌برداری کرد.

مازندشورا:به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، جلسات شورای عالی کار که با هدف بررسی حداقل دستمزد ۹۷ به دلیل اعتراض جامعه کارگری و کارفرمایی به بند (ز) تبصره 7 بودجه سال آینده مبنی بر اینکه سهم درمان تامین اجتماعی باید به حساب خزانه واریز شود با واکنش جامعه کارگری مواجه شده و اعضای کارگری و کارفرمایی نسبت به این مصوبه اعتراض کرده و جلسه را ترک کردند.


در همین ارتباط با حمیدرضا قلی‌تبار  بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور در تشریح موضوع  بند (ز) تبصره 7 اظهار کرد: دولت چالش‌های برای تامین اجتماعی با توجه به بدهی 140 هزار میلیارد تومانی ایجاد کرده و این سازمان در حال کما است.


قلی‌تبار با اعلام اینکه تامین اجتماعی یک سازمان غیردولتی است که مدیریت آن برای ساماندهی وضعیت آن در اختیار دولت قرار گرفته است، گفت: در دو تا سه سال گذشته مدیریت و سرانجامی در بحث تامین اجتماعی دیده نشده است.


بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور خاطر نشان کرد: در دو سه سال گذشته بخشی از منابع از درمان تامین اجتماعی بدون رضایت و نظرخواهی شرکا اجتماعی دولت در اختیار طرح سلامت درمان هزینه شده است که بیش از 10 هزار میلیارد تومان است که گفته می‌شود این رقم بیشتر بوده و حدود 18 هزار میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است.


وی با اعلام اینکه طرح نظام سلامت دولتی است و برای اجرای آن نیاز به اعتبارات دولتی است، گفت: این طرح شکست خورده است و با توجه به اینکه بخشی از منابع تامین اجتماعی به این امر اختصاص پیدا کرده است هیچ منافعی برای خدمات‌گیرندگان سازمان تامین اجتماعی ندارد.


قلی‌تبار با اعلام اینکه خودمان بیمارستان و درمان‌گر مناسب داریم، بیان کرد: این سازمان‌ها به خوبی وظایف خویش در حوزه درمان را برعهده دارند، دولت برای نجات نظام سلامت از باتلاق منابع درمانی سازمان تامین اجتماعی بهره‌برداری کرده که یک‌سوم واریزی‌های کارفرما و کارگر به حساب خزانه دولت واریز شود.


وی با اعلام اینکه مجریان اعلام می‌کنند که این رقم برای شفاف سازی به حساب خزانه واریز می‌شود، گفت: این موضوع نه تنها شفاف‌سازی نیست، بلکه برای همگان مشخص است که نجات درمان این اقدامات انجام می‌شود.


بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور خاطر نشان کرد: نکته اینجاست که تصمیمات مدیریتی دولت تامین اجتماعی را به اوضاع نامناسب فعلی رسانده است در حال حاضر واریز این مبلغ به خزانه فرار رو به جلو است که می‌خواهند زیرمجموعه تامین اجتماعی را به سخره بگیرند که این پول پس از واریز به خزانه دوباره به حساب تامین اجتماعی برمی‌گردد، این طرح با برجام  یک شباهت دارد.


وی بیان کرد: همچنان که در برجام گفته شد که اورانیم غنی شده ایران در خارج از کشور نگهداری شود و هر زمان که ما اراده کردیم ما به شما عودت می‌دهیم، اینکه منابع درمانی تامین اجتماعی که نهاد غیردولتی است وقتی به حساب خزانه واریز شود و پس از آن به حساب تامین اجتماعی واریز شود با برجام چه تفاوتی دارد.


قلی‌تبار بیان کرد: این طرح زمینه دست‌اندازی دولت به منابع کارگری و کارفرمایی  است و به نوعی با منافع آینده بیش از 42 میلیون جمعیت جامعه کشور است، مشکلات امنیتی و اجتماعی برای زیرمجموعه تامین اجتماعی به وجود آورده و نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم که به ظاهر خودشان را وامدار جامعه کارگری می‌دانستند بدون  مباحث کارشناسی ضربه بر پیکره این قشر زدند که این موضوع از اذهان جامعه کارگری دور نمی‌شود.


وی در پاسخ به این سوال که آیا شما در جلسه شورای تعیین دستمزد شرکت نمی‌کنید، بیان کرد: ما شرکت نکردیم که این طرح به ساماندهی مناسب برسد در حال حاضر با توجه به اینکه شورای نگهبان هم ایرادی به این طرح وارد نکرده است، به نظر می‌رسد که برای دفاع از جامعه کارگری باید در این جلسه شرکت کنیم و با قدرت از این قشر دفاع کنیم.

مخالفت جامعه کارگری و کارفرمایی با واریز منابع مالی این سازمان به خزانه دولت برای فرار از باتلاق نظام سلامت  از منابع مالی تامین اجتماعی بهره برداری کرد/

86004/ج


منبع : فارس - مازندران

برچسب ها : #اجتماعی #تامین #کارگری #اینکه #منابع #جامعه #واریز #خزانه #درمان #اعلام #کارفرمایی #نمایندگان #شورای #قلی‌تبار #سلامت #کارگران #میلیارد #بازرس #دستمزد #مناسب #دولتی #اختصاص #تومان #باتلاق #تعیین #زیرمجموعه #موضوع #درمانی #برجام #گذشته #دست‌اندازی #اعتراض #تبصره #زمینه #غیردولتی #اختیار #ساماندهی #مدیریت #آینده

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : قلی‌تبار: فراهم شدن زمینه دست‌اندازی دولت به منابع کارگری و کارفرمایی

*

*


X https://sport45.site/