تاریخ انتشار : جمعه 18 اسفند 1396 - ساعت : 16:30

کد مطلب: 46347 چاپ به اشتراگ گذاشتن

شهرداری آستارا رتبه نخست تفکیک زباله از مبدا

مازندشورا: شهردارآنلاین: شهردار آستارا گفت: شهرداری این شهر امسال با پوشش 70 درصد خانوارها در طرح تفکیک زباله از مبدا، رتبه نخست اجرای این طرح را بین شهرهای استان گیلان احراز کرد.

مازندشورا:جواد معیتی روز جمعه در آئین تکریم نونهالان فعال طرح تفکیک زباله از مبدا در فضای باز شهرک عباس آباد این شهر افزود: طرح تفکیک زباله از مبدا در آستارا اجرا می شود و همکاری خانواده ها نیز در توفیق شهرداری موثر بوده است.
وی ادامه داد: احساس مسئولیت خانواده ها برای پاکیزه نگهداشتن محله ها ضروری است و باید همگان به بهداشت و نظافت محیط کسب و زندگی خود حساس باشیم.
در ادامه این آئین که با حضور جمع زیادی از دانش آموزان، اولیای مدارس و مسئولان ترتیب یافت، ده ها نهال در فضای سبز غرس و با هنرنمایی بازیگران تئاتر، نمایش کمدی اجرا شد.
شهر آستارا حدود 55 هزار نفر جمعیت دارد و طبق اعلام شورای اسلامی این شهر، میزان تولید زباله در آن از مرز هشدار گذشته است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و روزانه حدود 120 تن زباله در آن تولید و در نزدیکی دریای خزر دفن می شود.

مسلمانان شیعه و سنی شهرستان آستارا، سالروز ولادت حضرت زهرا (س) را با مولودی خوانی، نیکوکاری و برگزاری برنامه های مذهبی جشن گرفتند. 
مساجد و بقاع متبرکه آستارا در سالروز ولادت حضرت زهرا (س) شاهد شور و نشاط مسلمانان و علاقمندان خاندان عصمت و طهارت (ع) است و مردم با احسان نذورات و توزیع نقل و شیرینی، این عید مذهبی را به یکدیگر تبریک می گویند. 
جمعی از شیعیان جمهوری آذربایجان نیز از روز گذشته در جشن های سالروز ولادت زهرا (س) در آستارا شرکت کردند و تعدادی از کسبه بازار ساحلی با توزیع شیرینی به گردشگران، این عید را جشن گرفتند و نیکوکاران با مادران معلول مرکز توانبخشی و نگهداری معلولان جسمی و حرکتی دیدار کردند. 

منبع:ایرنا


منبع : شهردار آنلاین

برچسب ها : #آستارا #زباله #تفکیک #ولادت #سالروز #مسلمانان #مذهبی #توزیع #شیرینی #آذربایجان #گرفتند #شهرستان #ادامه #خانواده #جمعیت #تولید #شهرداری #گذشته #جمهوری

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : شهرداری آستارا رتبه نخست تفکیک زباله از مبدا

*

*


X https://sport45.site/