شرکت  5 کشور اروپایی در نخستین کنگره بین‌المللی پدیده نوین عملی جراحی مغز و اعصاب

تاریخ انتشار : پنج شنبه 06 اردیبهشت 1397 - ساعت : 22:48

کد مطلب: 48813 چاپ به اشتراگ گذاشتن

رئیس انجمن جراحی مغز و اعصاب ایران خبر داد

شرکت 5 کشور اروپایی در نخستین کنگره بین‌المللی پدیده نوین عملی جراحی مغز و اعصاب

مازندشورا: رئیس انجمن جراحی مغز و اعصاب ایران از برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی پدیده نوین عملی جراحی مغز و اعصاب در بابل خبر داد و گفت: بیش از پنج کشور اروپایی و کشورهای همجوار در این کنگره شرکت می‌کنند.

مازندشورا:به گزارش خبرگزاری فارس در شهرستان بابل، سیدابراهیم کتابچی امشب در نشست هماهنگی برای اجرای کنگره پدیده نوین عملی جراحی مغز و اعصاب با بیان اینکه بیش از پنج کشور اروپایی و کشورهای همجوار در این کنگره شرکت می‌کنند، افزود: این کنگره پدیده نوین برای نخستین‌بار در کشور به میزبانی مازندران است و ولی کنگره جراحی مغز و اعصاب سالانه دو بار تحت عناوین مختلف در کشور برگزار می‌شود.

وی ارتباط و تبادل علمی با دانشگاه علوم پزشکی کشور و جهان را از مهم‌ترین دستاورد این کنگره  برشمرد و افزود: تبادل علمی با دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از دستاوردهای این همایش است

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز اظهار کرد: کنگره بین‌المللی جراحی مغز و اعصاب که در نوع خود کم‌نظیر است زیرا مفاهیم نو و جدید و عملی بیماری جراحی مغز و اعصاب را مطرح می‌کند.

فرزاد جلالی با اشاره به اینکه بیش از 800 جراح مغز و اعصاب در کشور داریم، افزود: در این کنگره تعداد زیادی از جراحان مغز و اعصاب داخل کشور و جراحان خارجی شرکت می‌کنند و ما همکاری نزدیکی با انجمن جراحی مغز و اعصاب کشور خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه دکتر کتابچی خواستار توسعه علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل است، تصریح کرد: برگزاری این کنگره جزو قدم کوچک ما بوده هدف کلان ما پرورش نیروهای متخصص جراح مغز و اعصاب است.

جلالی خاطرنشان کرد: ما در دانشگاه علوم پزشکی بابل 14 رشته مغز و اعصاب داریم ولی شاخه جراحی مغز و اعصاب نداریم لذا به دنبال پرورش متخصصان مغز و اعصاب که نیاز کشور به ویژه شمال کشور است که یک منطقه توریستی، پرتردد با افزایش آمار تصادف است.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی بابل 6 جراح مغز و اعصاب استخدامی دارد که سه نفر عضو هیأت علمی دانشگاه هستند.

86040/ج


منبع : فارس - مازندران

برچسب ها : #اعصاب #دانشگاه #جراحی #کنگره #پزشکی #بابل #اینکه #افزود #پدیده #جراحان #داریم #پرورش #اروپایی #اشاره #جلالی #انجمن #تبادل #بین‌المللی #کتابچی

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : شرکت 5 کشور اروپایی در نخستین کنگره بین‌المللی پدیده نوین عملی جراحی مغز و اعصاب

*

*


X https://sport45.site/