تاریخ انتشار : شنبه 15 اردیبهشت 1397 - ساعت : 19:07

کد مطلب: 49084 چاپ به اشتراگ گذاشتن

بدهی میلیاردی مهمترین مشکل مدیریت شهری بیجار

مازندشورا: شهردارآنلاین: رئیس شورای اسلامی شهر بیجار گفت: بدهی 300 میلیارد ریالی شهرداری به سازمان های دولتی، پیمانکاران و اشخاص حقیقی و حقوقی مهمترین و بزرگترین مشکل پیش روی مدیریت شهری و شورا است.

مازندشورا:حمیدرضا همایی روز یکشنبه و به مناسبت روز شوراها اظهار کرد: افزایش میزان بدهی شهرداری بخصوص به تامین اجتماعی و اشخاص بابت تملک اراضی، فعالیت های عمرانی و آبادانی شهر را تحت تأثیر خود قرار داده است.
وی در خصوص راه های ایجاد درآمد پایدار و کاهش بدهی ها افزود: برنامه هایی طراحی و در دست انجام است که از جمله می توان به تعیین تکلیف کارخانه آسفالت، کارخانه بتن سازی و احداث اماکن تجاری و تفریحی با هدف جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی اشاره کرد.
همایی با اشاره به اهمیت نقش شوراها در همکاری و تعامل با مدیریت شهری با هدف بهبود خدمات رسانی و ارتقای سطح کیفی خدمات تاکید کرد: شورای شهر یا روستا، یک نهاد برآمده از رای و اراده مردم است و تمام سعی و تلاش اعضای شورا باید بر این استوار باشد که مشکلات را شناسایی و برای رفع آن از همه توان خود بهره گیرند.
وی یادآور شد: شوراها به عنوان نمایندگان مردم سعی دارند ضمن شناخت مشکلات، موارد را دسته بندی و پس از طرح در کمیسیون های تخصصی و مشخص کردن میزان و نوع آن، از طریق مجاری مرتبط حل آنها را پیگیری کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر بیجار در خصوص اهمیت حضور شورا به عنوان پارلمانی مردمی در عرصه مدیریت شهری گفت: شورا نهاد و نماد دمکراسی و نهادی است که با رای مستقیم مردم انتخاب می شوند و می توانند منشا اثرها و پیامدهای مثبت در جامعه باشند.
همایی با اشاره به اینکه وظیفه شوراها علاوه بر نظارت بر عملکرد شهرداری ها، نظارت، همکاری و همیاری با دیگر دستگاه های خدماتی است، افزود: از مهمترین وظایف شوراها انتخاب شهردار متخصص و متعهد و نظارت مستقیم بر عملکرد شهرداری است.
به گفته وی، بخش دیگری از وظیفه شورای شهر انعکاس و پیگیری مشکلات مردم و انتقال آن به دستگاه های خدمات رسان است.
وی یادآور شد: مکاتبات و نامه های موردی بسیاری در خصوص رفع برخی از مشکلات مردم به دستگاه های خدمات رسان توسط شورای دوره پنجم بیجار ارسال و توسط کمیسیون های تخصصی با رفع آنها و حل مشکلات پیگیری می شود.
شورای اسلامی شهر بیجار دارای هفت عضو اصلی و سه عضو علی البدل است.
شهر بیجار در 142 کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و از سال 1313 از جمله 13 شهر اول کشور بود که شهرداری دارد.

منبع:ایرنا


منبع : شهردار آنلاین

برچسب ها : #مشکلات #شوراها #شورای #بیجار #خدمات #شهرداری #همایی #پیگیری #نظارت #دستگاه #مدیریت #اشاره #وظیفه #مستقیم #افزود #عملکرد #میزان #اسلامی #شورای شهر #تخصصی #مهمترین #اهمیت #یادآور #عنوان #همکاری #کمیسیون #کارخانه

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : بدهی میلیاردی مهمترین مشکل مدیریت شهری بیجار

*

*


X https://sport45.site/