تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مرداد 1395 - ساعت : 16:04

کد مطلب: 5285 چاپ به اشتراگ گذاشتن

پاسخ جدیدی به حواشی کتاب و خیریه‌اش

نمره 15 جدیدی به شهرداری

مازندشورا: عضو شورای شهر تهران در مورد حواشی کتاب نمازش توضیحاتی را ارائه کرد.

مازندشورا:

بلدیه|عباس جدیدی ظهر امروز در نشست خبری پیرامون تشریح عملکرد کمیته نظارت با بیان اینکه نظارت چراغ راه است و اهداف مدیریت شهری بدون نظارت محقق نمی‌شود، گفت: نظارت درست بر لوایح و طرح‌ها حق مسلم مردم است که اعضای شورای شهر در اجرای این مهم با کسی تعارف ندارد.وی با بیان اینکه در طی سه سال و نیم اخیر 6000 پرونده تنها در حوزه شهرسازی در کمیسیون نظارت مورد بررسی قرار گرفت، گفت: در بررسی طرح‌ جامع شهرداری تهران با مشکلات و موانع زیادی مواجه شدیم که عمدتا ناشی از ناآگاهی و عدم اطلاع درست از لوایح و طرح‌ها بوده است.
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه عمده تخلفات ناشی از ناآگاهی و نه از روی عمد بوده است، گفت: معرفی به مراجع قضایی یکی از بازوهای اجرا و نظارت است که در مرحله آخر از آن استفاده می‌شود، اما عمده مشکلات با نامه‌نگاری و بیان ایرادات حل و فصل شد.
جدیدی در پاسخ به حواشی پیرامون انتشار کتابش گفت: ما به شورای شهر نیامدیم که مشکل آب سنگین اراک، گداخت هسته‌ای یا فوردو را حل و فصل کنیم بلکه شورای شهر یک محل فرهنگی است و کار ما پیگیری برنامه‌ها و سیاست‌های شهری و محلی است.
وی با بیان اینکه تاکنون کتابش 6000 نسخه متقاضی داشته است، گفت: کتاب بنده دو جلد است که یکی آموزش نماز ویژه کودکان و مدارس و دیگری به نام «من، نماز و نیاز» است.
عضو شورای شهر تهران گفت: در مورد برخی حواشی کتابش درخصوص انتشار عکس‌های اشتباه گفت: بالاخره هر کتابی که منتشر می‌شود، اشکال چاپی، املایی و یا فتوشاپی دارد و در زمان انتشارهای بعدی این مشکل را حل کردیم.
به گفته جدیدی، کتاب آموزش نماز به چاپ سوم و کتاب «من، نماز و نیاز» به چاپ چهارم رسیده و تمام مشکلات املایی و عکس‌های اشتباه هم تصحیح شده است.
وی درخصوص بدون نوبت صحبت کردنش در صحن علنی شورا و تذکرات شدید چمران به وی نیز به ایسنا گفت: چمران بزرگ ما است و در مکتب کشتی‌گیری و پهلوانی، احترام به بزرگترها واجب است و اگر ما به موی سفید این فرد توجه نکنیم باخته‌ایم، چراکه احترام واجب است.
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه تذکر چمران مساله‌ای نیست که موجب ناراحتی شود، گفت: همه اعضا در جلسات شلوغ می‌کنند و تذکر برای ایجاد سکوت در جلسه امری طبیعی است.
جدیدی درخصوص عملکرد مالی شهرداری با بیان اینکه تنها خداوند است که نمره 20 می‌گیرد و بروز 15 درصد خطای مالی در همه دنیا امری طبیعی است، گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند مدعی شود که در کارش هیچ ایرادی ندارد و من نیز در مقام جانبداری از شهرداری نیستم، بلکه به عنوان یک عضو مستقل عنوان می‌کنم که ایجاد بی‌اعتمادی در مردم با اتکا بر انحرافات مالی، گناهی نابخشودنی است که همگان از آن ضرر می‌کنند.
وی با بیان اینکه من یک عضو مستقل شورای شهر هستم که نه در لیست اصلاح‌طلبان و نه اصولگرایان حاضر شده و رای من متعلق به خودم و نه لیست بوده است، گفت: متاسفانه موضوع شفافیت مالی در شهرداری رنگ و بوی سیاسی و حزبی گرفته و این مساله به مردم لطمه می‌زند چراکه معتقدیم موضوعات غیرقابل حل با ایجاد محیطی تعاملی، دوستانه و مدیریت در پشت درهای بسته حل و فصل می‌شود و نهایتا می‌توان با استفاده از راهکارهای قانونی همچون سازمان بازرسی و قوه قضاییه مشکل را حل کرد.
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه با جرات می‌گویم که حتی یک قدم از حق و حقوق مردم کوتاه نمی‌آیم گفت: حتی در جلسه اخیر نیز شاهد بودیم که برخی‌ها لایحه‌ای تحت عنوان تخفیف در پرداخت جرایم را مطرح کرده و می‌خواستند برای افرادی که سال‌ها از پرداخت عوارض شانه خالی کرده‌اند، حیات خلوتی ایجاد کنند و اعتراض ما به مذاق خیلی‌ها خوش نیامد و چراکه می‌خواستند پول بچه‌های شهر تهران را صرف پولدارها کنند.
جدیدی با بیان اینکه مبلغ جریمه‌ای که بابت تخفیف آن لایحه آورده بودند 500 میلیارد تومان بود افزود: حالا جای سوال اینجاست که چه کسی و بر چه اساس این لایحه را آورده است.
وی با بیان اینکه درخصوص حسابرسی شهرداری دفاع نکرده و نمی‌کنم، گفت: به هرحال شهرداری عملکردهای قابل قبولی نیز داشته و باید در هنگام نقد، جانب انصاف را نیز رعایت کرده برهمین اساس من نمره 15 به عملکرد شهرداری می‌دهم.
عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که چرا نام افرادی که لایحه ارائه تخفیف به جرایم را ارایه کردند، اعلام نمی‌کنید، گفت: کار ما پرده‌دری نیست و نمی‌توانیم با بیان یک اسم آبروی فردی را ببریم اما گزارشات را به دستگاه اجرایی درخصوص تخلفات ارائه کرده و امیدواریم ترتیب اثر داده شود هرچند که دلال ها و افرادی که با پرسه زدن در مناطق، از آب گل‌آلود ماهی گرفته و کسب و کاری برای خود ایجاد کرده بودند را به مراجع قضایی معرفی کرده و از این موضوع باید از مسوولان شهرداری تشکر کنم.
جدیدی درخصوص برخی شائبات در مورد قطعه زمینی در منطقه 13 که در ابتدا پروانه ساخت مرکز اداری – تجاری داشته و حالا در آن زمین یتیم‌خانه ساخته می‌شود، گفت: من از همه شما دعوت می‌کنم که نشست خبری در ساختمان یتیم‌خانه داشته باشیم و به تمام سوالات درخصوص حواشی این یتیم‌خانه پاسخ خواهم داد.
وی در پاسخ به سوالات مکرر خبرنگاران با باین اینکه این یتیم‌خانه به محلی برای کودکان بی‌سرپرست، بدسرپرست و کودکان کار و خیابان تبدیل خواهد شد، گفت: تمام حواشی مطرح شده، بحطان و ظلم فاحش به کودکان بی‌سرپرست و نه شخص من است!
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه این یتیم‌خانه متعلق به من نیست بلکه زمین این یتیم‌خانه در اختیار شهرداری است، گفت: 6 ماه قبل کلنگ احداث این یتیم‌خانه زده شده و در حال حاضر نیز در مرحله گودبرداری قرار دارد و قطعا با کمک مردم به بزرگترین مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست بدل خواهد شد.
جدیدی با بیان اینکه تمام موضوعات پیرامون این یتیم‌خانه در اتوماسیون شهرداری موجود است و شما به جای سوال می‌توانستید به اتوماسیون مراجعه کنید، گفت: جواز و پروانه این زمین 2500 متری متعلق به یتیم‌خانه است و نه سند و نه زمین به نام بنده نیست بلکه در اختیار شهرداری قرار دارد.
عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا NGOای که درخواست ایجاد این یتیم‌خانه را داده، با شما نسبت خانوادگی دارد یا خیر، به ایسنا گفت: ساختن یتیم‌خانه قسمت آسان ماجراست و باید برای گذراندن معیشت کودکان نیز نسبت به جذب خیرین اقدام کنیم و NGO فعلی نیز متشکل از خیرین، مدرسه‌سازان و بازاریان است و کجای قانون نوشته شده که در امورات خیریه، نمی‌توانند خانواده من وارد شوند؟! چراکه آنها باید برای  قیامت خود اندوخته‌ای کسب کنند. نه اینگونه نیست که برخی مدعی شوند که جدیدی زمینی را گرفته، برده و خورده است چراکه تمام اسناد و مدارک موجود است و می‌توانند به این زمین مراجعه کنند.
منبع : بلدیه

برچسب ها : #اینکه #شهرداری #شورای شهر #شورای #یتیم‌خانه #جدیدی #تهران #درخصوص #شورای شهر تهران #نظارت #ایجاد #کودکان #چراکه #حواشی #گرفته #کتابش #لایحه #عنوان #متعلق #پیرامون #عملکرد #افرادی #تخفیف #چمران #مشکلات #بی‌سرپرست #پرداخت #موضوعات #جرایم #ارائه #اتوماسیون #موجود #مراجعه #خیرین #اختیار #سوالات #آورده #زمینی #پروانه #می‌خواستند #ایسنا #تخلفات #معرفی #مراجع #قضایی #ناآگاهی #بررسی #مدیریت #لوایح #طرح‌ها #ندارد #مرحله #استفاده #احترام #طبیعی #مستقل #می‌کنم #املایی #اشتباه #انتشار #آموزش #عکس‌های #موضوع

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : نمره 15 جدیدی به شهرداری

*

*


X https://sport45.site/