یوم‌الله 13 آبان به دلیل ماهیت استکبارستیزی گرامی داشته شود

تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آبان 1395 - ساعت : 19:00

کد مطلب: 8864 چاپ به اشتراگ گذاشتن

معاون شهردار رویان:

یوم‌الله 13 آبان به دلیل ماهیت استکبارستیزی گرامی داشته شود

مازندشورا: معاون شهردار رویان گفت: یوم‌الله 13 آبان به دلیل ماهیت استکبارستیزی باید گرامی داشته شود.

مازندشورا:به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، احمد مهدوی در جلسه هماهنگی برگزاری راهپیمایی 13 آبان در شهر رویان، اظهار کرد: سه رویداد مهم در 13 آبان اتفاق افتاده که این روز در تاریخ ایران اسلامی یوم‌الله نامگذاری شد و ماهیت این روز مبارزه با ظلم و ستم و استکبار‌ستیزی است.

وی افزود: نخستین رویداد این روز در سال 43 بود که پس از سخنرانی امام (ره) علیه لایحه ننگین کاپیتولاسیون منجر به تبعید حضرت امام(ره) به ترکیه شد و دلیل آن هم اعتراض به رژیم و ظلم بود.

معاون شهردار رویان تصریح کرد: دومین واقعه راهپیمایی دانش‌آموزان علیه رژیم پهلوی بود که تعداد زیادی از آنان به شهادت رسیدند و با آبیاری نهال انقلاب، تنور مبارزات را گرم کردند.

این مسؤول افزود: همچنین 13 آبان روز تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو ولایت است که این روز به نام انقلاب دوم از سوی امام راحل نامگذاری شد که در آن زمان دانشجویان پیرو خط امام توانستند با شجاعت و شهامت خود بساط کفر و استکبار جهانی را بطور کلی از ایران اسلامی ریشه‌کن سازند.

مهدوی تصریح کرد: همچنین این روز به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نیز مطرح است و مستکبران کسانی هستند که به خود اجازه می‌دهند در کار دیگران مداخله کنند.

وی خواستار مشارکت عمومی در این راهپیمایی شد و گفت: یوم‌الله 13 آبان به دلیل ماهیت استکبار‌ستیزی باید گرامی داشته شود.

عضو شورای شهر رویان نیز در این جلسه با اشاره به نواختن زنگ استکبار‌ستیزی در روز چهارشنبه 12 آبان در مدارس این شهر، اظهار کرد: به منظور حضور پرشور و باشکوه دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان در راهپیمایی روز 13 آبان باید هماهنگی لازم صورت گیرد.

علی رمضانپور خواستار اطلاع‌رسانی وسیع برای دعوت از مردم در راهپیمایی 13 آبان شد و گفت: خردسالان و نونهالان به گونه‌ای مورد تشویق قرار گیرند و با عوامل امنیتی و انتظامی نیز هماهنگی لازم صورت گیرد.

مدیر روابط عمومی شهرداری رویان نیز در ابتدای جلسه با خیر‌مقدم‌گویی از تشکیل ستاد گرامیداشت 13 آبان در شهرداری این شهر خبر داد و گفت: از مدیران مدارس سطح شهر و کلانتری، پلی راهور و هیأت امنای مساجد برای هماهنگی لازم در این جلسه دعوت شده‌اند.

سیدسعید علوی نیز خواستار هماهنگی و تمهیدات لازم برای حضور دانش‌آموزان و خانواده‌ها و عوامل اورژانس، آتش‌نشانی، پلیس راهور و ... شد.

به گزارش فارس راهپیمایی 13 آبان شهر رویان روز پنجشنبه 13 آبان از ساعت 10 صبح از مقابل مسجد جامع (گلزار شهدا) این شهر آغاز و پس از راهپیمایی در سطح شهر در پایان نیز در همین محل تجمع و قطعنامه قرائت و سخنرانی می‌شود.

انتهای پیام/86023/ذ


منبع : فارس - مازندران

برچسب ها : #راهپیمایی #رویان #هماهنگی #خواستار #دانش‌آموزان #استکبار‌ستیزی #یوم‌الله #ماهیت #انقلاب #استکبار #دانشجویان #جهانی #همچنین #عمومی #راهور #شهرداری #عوامل #مدارس #شهردار #تصریح #رویداد #اظهار #گرامی #مهدوی #اسلامی #نامگذاری #سخنرانی #افزود #معاون #مبارزه #گزارش

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : یوم‌الله 13 آبان به دلیل ماهیت استکبارستیزی گرامی داشته شود

*

*


X https://sport45.site/