خارج کردن تومور پیشرفته کلیه از بدن بیماری در بابل

تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آبان 1395 - ساعت : 19:43

کد مطلب: 8954 چاپ به اشتراگ گذاشتن

خارج کردن تومور پیشرفته کلیه از بدن بیماری در بابل

مازندشورا: ساری - ایرنا - برای نخستین بار در مازندران تومور پیشرفته کلیه که به ورید اجوف تحتانی گسترش یافته بود ، روز چهارشنبه در بیمارستان آیت‌الله روحانی از بدن بیمار خارج شد .

مازندشورا: به گزارش خبرنگار ایرنا ، بیمار یک مرد 54 ساله ساروی بود که با علامت خون ریزی شدید ادراری به پزشک مراجعه کرد و بیماریش تومور پیشرفته کلیه تشخیص داده شد.
یک تیم پزشکی متشکل از جراحان کلیه و قلب و متخصصان بیهوشی این عمل سنگین پنج ساعته را در بیمارستان روحانی بابل برای اولین بار در مازندران انجام دادند .
جراح کلیه و مجاری اداری تناسلی و فلوشیب پیوند کلیه دانشگاه علوم پزشکی بابل در این باره گفت: پس از بررسی هایی که روی بیمار انجام شد ، متوجه توده بزرگ کلیه چپ همراه با درگیری سیاهرگ کلیه چپ و انتشار تومور به ورید اجوف تحتانی شدیم.
دکتر اباذر اکبرزاده پاشا افزود : این تومور تا 10 سانتی متر قسمت بالای ورید اجوف و هفت سانتی متر پایین اجوف گسترش داشت که با همکاری تیم جراحی کلیه و تیم جراحی قلب برداشته شد.
وی توضیح داد : ابتدا کلیه همراه با تومور و غده های لنفاوی ناحیه خارج شدند و سپس نسج تومور داخل ورید اجوف تحتانی با شکاف ورید خارج شد.
این جراح کلیه گفت که این گونه تومورها به خاطر تاخیر در معالجه رشد می کنند در حالی که افراد بیمار با مراجعه بهنگام به مراکز درمانی و پزشکان متخصص می توانند از ایجاد آن جلوگیری کنند.
وی پیشنهاد کرد بیمارانی که در ادرارشان خون مشاهده می کنند و یا دارای درد پهلو ، احساس ناراحتی در پهلو و درد شکم هستند می توانند با مراجعه به پزشک و انجام آزمایش ساده ادرار و سونوگرافی ساده کلیه و شکم جلوی بیماری را در مرحله ابتدایی بگیرند.
اکبرزاده گفت : متاسفانه تومور کلیه در بیشتر موارد فقط توسط جراح و با خارج کردن قابل درمان است و شیمی درمانی و اشعه درمانی اثرات اندکی دارد.
فوق تخصص جراحی قلب و عروق بیمارستان روحانی بابل نیز گفت که این گونه اعمال جراحی با همکاری تیم‌های پزشکی در مراکز مجهز جراحی قلب قابل انجام است.
دکتر حمیدرضا وفایی افزود : بسته به وسعت انتشار تومور از سیاهرگ کلیه تا داخل قلب ، این عمل می‌تواند بسیار پرخطر و همراه با عوارض و انتشار تومور از طریق قلب به قسمت‌های دیگر از جمله ریه باشد.
وی با اشاره به اینکه عمل جراحی خارج کردن تومور به مدت پنج ساعت طول کشید ، گفت : با وجودی که عمل بسیار سخت و ویژه بود ، اما خوشبختانه عمل با موفقیت انجام شد و حال عمومی بیمار مناسب است.
خبرنگار: زینب حبیب پور گودرزی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7328/1654


منبع : ایرنا - مازندران

برچسب ها : #تومور #جراحی #انتشار #بیمار #همراه #پزشکی #مراجعه #درمانی #همکاری #سانتی #بسیار #توانند #افزود #مراکز #سیاهرگ #بیماری #پیشرفته #خبرنگار #بیمارستان #تحتانی #روحانی #اکبرزاده

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : خارج کردن تومور پیشرفته کلیه از بدن بیماری در بابل

*

*


X https://sport45.site/