ضرورت استفاده از ظرفیت های مهندسین با ایجاد خدمات جدید مهندسی

تاریخ انتشار : شنبه 07 اسفند 1395 - ساعت : 10:45

کد مطلب: 14148 چاپ به اشتراگ گذاشتن

در مراسم بزرگداشت روز مهندس در استان گرگان تاکید شد:

ضرورت استفاده از ظرفیت های مهندسین با ایجاد خدمات جدید مهندسی

مازندشورا: مراسم بزرگداشت روز مهندس در گرگان و گنبد با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، نایب رییس کمسیون عمران مجلس و معاون عمرانی استاندار و جمع کثیری از اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان برگزار شد

مازندشورا:مردم باید طعم واقعی خدمات با کیفیت و حرفه ای را بچشند

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی کشور در مراسم گرامیداشت روزمهندسی در گرگان با این بیان که مهندسین ارکان سازندگی در هر جامعه هستند از مقاممهندس تقدیر کرد و گفت: آنچه خواجه نصیرالدین توسی را بعنوان یک مهندس در تاریخجاودانه کرد صرفا بناهایی که ساخته نبود بلکه تلاش وی برای نزدیک کردن نظر به عملو تاکید بسیارش بر رعایت اخلاق و انصاف در کلیه امورات بوده است. دکتر مظاهریانگفت: مردم باید طعم واقعی خدمات با کیفیت و حرفه ای را بچشند و نظام مهندسیبه عنوان جامعه ای که داعیه پرچمداری خواجه نصیرالدین را دارد موظف است با حفظکیفیت ارائه خدمات مهندسی از حقوق مردم در حوزه های مرتبط به مهندسی و در برابر هرعاملی اعم از ارگان های دولتی و غیردولتی دفاع کند. وی تاکید کرد مردم بایدبتوانند به این ارگان اعتماد کامل داشته باشند. مظاهریان در ادامه بیان داشت اگرمی خواهیم افزایش هزینه خدمات داشته باشیم باید کیفیت ارائه خدمات مهندسی را بالاببریم. معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه نرخ هزینه خدمات مهندسیدر ایران 2درصد است و این در مقایسه با کشور های هم جوار و غیر هم جوار نرخ بسیارپایینی است گفت: باید گستردگی جمعیت مهندسین را به فرصت تبدیل کنیم و اگر خواستارافزایش این نرخ هستیم، خدمات خود را از نظر کیفی و کمی ارتقا بدهیم.

رشد صدور پروانه در استان نشان از تحقق وعده های دولتاست

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان که در این گرامیداشت هاحضور پیدا کرده بود ضمن تبریک روز مهندس و ابلاغ تبریک و تقدیر استاندار گلستان،از زحمات جامعه مهندسین استان تقدیر و تشکر کرد.

رضا مروتی معاون با تبریک بزرگداشت مقام مهندسی در جمع مهندسانصنعت ساختمان خطاب به آن ها بیان داشت: اساس هستی بر پایه مهندسی، خلاقیت و تفکربنا شده است و از بدو تشکیل جوامع بشری تاکنون این مهندسین هستند که پایه گذار وطراح بسیاری از فن آوری ها، بناها و اختراعات بوده اند. وی افزود:

خواجه نصیرالدین توسی بعنوان شخصیتی که ما مهندسین خود را به آن منسوبمی دانیم چکیده ای از تمام فضایل بوده و همین امر باعث ماندگاری نام وی در گذرتاریخ شده است و آثار این اندیشمند می تواند برای ما مهندسین چراغ راه باشد.

معاون عمرانی استاندار در ادامه بیان داشت: ارتقای در بخش های مختلفمانند آموزش، نظارت بر عملکرد، برخورد با متخلفان همدلی، برنامه محوری، تسهیل سازیامور اداری و خدمات با کیفیت به مردم در عملکرد نظام مهندسی ساختمان گلستان دردوره جدید محسوس است. وی تصریح کرد: در حال حاضر آمار پروانه های صادره در استاننسبت به سال گذشته افزایش داشته است که این رشد اگر چه در حد انتظار ما نبوده امانشان از تحقق وعده های دولت برای خروج از رکود ساخت و ساز است.

مروتی همچنین با تاکید بر این که مراحل ساخت واحد های صنعتی از طراحیو اجرا باید طبق مقررات ملی ساختمان و زیر نظر نظام مهندسی ساختمان انجام شود بهمهندسین صنعت ساختمان نوید داد این موضوع با تلاش، همکاری و برنامه ریزی در استانبزودی تحقق می یابد.

شرایط ناسب برای استفاده بیشتر از ظرفیت های مهندسان باید فراهم شود

رییس هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان نیز در این مراسمها با تبریک روزمهندسی به مهمانان و تقدیر از نقش بسزای مهندسین در سازندگی وتوسعه کشورمطالب مهمی را اظهار کرد. احمد تجری بیان داشت تاریخ مهندسی از زمانیشکل گرفت که بشر زمینی در پی اسکان بود و این مطلب بیان گر آن است که قدمت وپیشینه ی مهندسی با پیدایش بشریت یکسان بوده و این موضوع گواه اهمیتجایگاه حرفه مهندسی در طول زندگی بشراست.

وی گفت:هر جا که اسم مهندسی بیان میشود سه اصل ایده ی نو ، خلاقیت وتفکر به میان می آید که زمینه رشد و توسعه منطقه را پدید می آورد. تجری با بیاناین نکته که اندیشه مهندسی مبنای رشد و توسعه هر جامعه ای می باشد، خاطرنشانکرد: زیر بنا و ساختار هر صنعت و خدمتی از طریق علم مهندسی انجام پذیر است وبنابراین زیربنای توسعه و پیشرفت هر منطقه با همت والا و توجه مهندسان شکل میگیرد. وی در ادامه گفت: به همین دلیل اعتقاد داریم حمایت مسوولین از این قشربه معنای پشتیبانی از گفتمان توسعه و اعتلای منطقه است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان با اشاره به اینکه در حالحاضر گستردگی مهندسین در استان به بیش ار 8هزار و 600 نفر رسیده است گفت: طس سالگذشته تا کنون در جهت رفاه حال این قشر در استان اقداماتی مهم پیگیری کرده ودر دست اجرا داریم. احمد تجری ایجاد سازمان الکترونیک را یکی از برنامه هایمهم هیات مدیره دانست و هدف از آن را یکسان سازی روش های انجام امور اداری، آسانسازی و کاهش زمان ارائه خدمات مهندسی، شفاف سازی عملکرد عنوان کرد. وی بیان کردایجاد سازمان الکترونیک سازمان در چند فاز به زود اجرایی می شود. احمد تجریهمچنیناظهار داشت با تفاهمات صورت گرفته بین سازمان نظام مهندسی ساختمان و سازمان تامیناجتماعی،یکی از دغدغه های اصلی قشر مهندس یعنی بیمه تامین اجتماعی در آینده نهچندان دور نیز به اجرا در می آید که امیدواریم با تحقق این کار مهم گوشه ای ازمشکلات مهندسان صنعت ساختمان را مرتفه سازیم. وی با اشاره به اهمیت استفاده بیشتراز توان مهندسین استان گفت: باتوجه به افزایش تعداد مهندسین صنعت ساختمان و رکودفعلی ساخت و سازها لازم است حوزه خدمات مهندسی گسترش یابد به همین دلیل باگفتگوهای صورت گرفته و اجرای تفاهم نامه سه جانبه با شرکت توزیع برق و راه وشهرسازی و نیز همکاری با آبفا به زودی شاهد افزایش خدمات مهندسی در رشته های مختلفخواهیم بود.

لازم به ذکر است در این همایش ها شخصیت های دیگری مانند یارمحمدی رییسنایب رییس کمسیون عمران مجلس، ابراهیم مبارک قدم مدیر کل راه و شهرسازی نیز بهایراد سخن پرداختند. رونمایی از کتاب "همیار ناظر؛ ایمنی و حفاظت در حیناجرا، تقدیر از 8 رییس سابق سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان و اجرای برنامه هایفرهنگی هنری از دیگر برنامه های اجرا شده در این مراسم ها بود.


منبع : صما

برچسب ها : #مهندسی #ساختمان #خدمات #مهندسین #نظام مهندسی #گلستان #استان #تقدیر #معاون #برنامه #افزایش #تبریک #جامعه #توسعه #مهندس #تاکید #کیفیت #مراسم #ارائه #ادامه #اشاره #عملکرد #نصیرالدین #استفاده #مهندسان #خواجه #شهرسازی #منطقه #اداری #روز مهندس #خلاقیت #موضوع #الکترونیک #مروتی #اجرای #داریم #گرفته #یکسان #همکاری #مدیره #ارگان #واقعی #بچشند #گرامیداشت #ایجاد #ظرفیت #بزرگداشت #گرگان #روزمهندسی #سازندگی #گستردگی #پروانه #عمرانی #اینکه #هزینه #بعنوان #عنوان #استاندار

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : ضرورت استفاده از ظرفیت های مهندسین با ایجاد خدمات جدید مهندسی

*

*


X https://sport45.site/