تاریخ انتشار : پنج شنبه 05 بهمن 1396 - ساعت : 08:19

کد مطلب: 43863 چاپ به اشتراگ گذاشتن

شهرداری دندان طمع را از فروش طرح ترافیک بکند

مازندشورا: شهردارآنلاین: نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: شهرداری با فروش طرح ترافیک جدید فقط دنبال کسب درآمد است و به حل مسئله ترافیک و آلودگی‌ هوا توجهی ندارد.

مازندشورا:محمدعلی‌ پورمختار عضو کمیسیون حقوقی‌ مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح پیشنهادی از سوی شهرداری تهران برای ضوابط جدید ورود به محدوده طرح ترافیک اظهار کرد: بخشی از این طرح که هنوز اعلام نشده و مخفی است، مربوط به کسب عوارض‌ تردد در تمام شهر است.

عضو کمیسیون حقوقی‌ مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق این بخشی که فعلاً مخفی است، هر شخص در هر کجای شهر که بخواهد تردد کند باید به خاطر هر تردد عوارض جداگانه بپردازد و شهرداری هنوز این موضوع را اعلام نکرده است،اما در آینده این کار را انجام خواهد داد.

وی با تأکید بر اینکه این اقدام در طرح فعلی مندرج شده است، افزود: بر این اساس هر شخص از خانه‌اش بیرون بیاید‌ باید پول بدهد و این خلاف‌ اصل آزادی‌های فردی است.

پورمختار‌ با بیان اینکه مالکان‌ خودرو به شهرداری عوارض سالیانه می‌پردازند‌، گفت: شهرداری با این طرح فقط دنبال کسب درآمد است و هیچ نگاهی به حل مسئله ترافیک و آلودگی‌ هوا ندارد.

عضو کمیسیون حقوقی‌ مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه آنچه تاکنون در مورد طرح ترافیک اعلام شده کلی‌گویی است، افزود: اینکه مردم به خاطر تردد در خیابان پول پرداخت کنند، نکته مثبتی نیست و شورای عالی ترافیک هم نمی‌تواند این طرح را تصویب کند.

پورمختار‌ با بیان اینکه شهرداری باید دندان طمع را از فروش طرح ترافیک بکند‌، تصریح کرد: راه حل کاهش آلودگی و ترافیک تهران، کاهش فروش تعداد مجوزهای‌ ورود به محدوده‌ طرح ترافیک است‌ که باید‌ تا یک‌ سوم کاهش یابد.

وی افزایش‌ تعداد خودروهای عمومی را راه‌ دوم برای کاهش آلودگی و ترافیک تهران برشمرد و تأکید کرد: قیمت‌گذاری کرایه‌های حمل و نقل عمومی باید عادلانه باشد‌ و نظارت دقیقی‌ در اجرای آن‌ها صورت بگیرد‌.

عضو کمیسیون حقوقی‌ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه‌ باید طرح‌ روزانه و هفتگی هم فروخته شود، گفت: من معتقدم‌ شهرداری علاقه‌ای به حل مسئله‌ ترافیک‌ ندارد‌ و نگاهش‌ فقط‌ کسب‌ درآمد است.

وی با بیان اینکه اگر شهرداری واقعاً علاقمند است‌ ترافیک‌ و آلودگی را کاهش دهد‌ باید‌ از کسب درآمد کلان چشم‌پوشی کند، ادامه داد: شهرداری باید به جای کسب 3 هزار و 500 میلیارد تومان پول به 1000 میلیارد تومان اکتفا کند.

پورمختار با اشاره به طرح جدید شهرداری‌ برای ورود به محدوده طرح ترافیک‌ گفت: وقتی که به افراد اجازه داده می‌شود با پرداخت پول وارد طرح شوند و سقفی هم برای تعداد خودروهای مجاز به ورود‌ به محدوده طرح ترافیک تعیین‌ نشود، همه خودروها وارد می‌شوند و در شرایطی‌ که استفاده از حمل و نقل عمومی همراه با ازدحام‌ جمعیت است و استفاده از تاکسی‌ هم هزینه‌بر خواهد بود، مردم ترجیح‌ می‌دهند از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنند و در این شرایط‌ شاهد ترافیک  بزرگی‌ در محدوده مرکزی خواهیم بود.

عضو کمیسیون حقوقی‌ مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه این کارها‌ هیچ‌ تأثیری در کاهش آلودگی و ترافیک‌ نخواهد داشت‌، گفت: این طرح بسیار‌ نامناسب‌، اصلاح‌ناپذیر‌ و به طور کلی‌ مردود‌ است.

پورمختار‌ با اشاره به ایراداتی‌ که پلیس راهور‌ نسبت به طرح جدید‌ وارد کرده‌ است، بیان کرد: وقتی که طرح دارای ایراد‌ است‌ نباید‌ تصویب شود.

وی با بیان اینکه این طرح تنها حامی قشر ثروتمند‌ خواهد بود که دارای خودرو و پول زیاد هستند، گفت: عده زیادی هستند که به راحتی پول می‌دهند و وارد محدوده می‌شوند و این حجم ترافیک‌ را فزاینده خواهد کرد و فقط هم پولدارها‌ از عهده چنین کاری برمی‌آیند.


منبع : شهردار آنلاین

برچسب ها : #ترافیک #شهرداری #اینکه #شورای #محدوده #ترافیک‌ #اسلامی #حقوقی‌ #کمیسیون #تأکید #آلودگی #عمومی #تعداد #درآمد #پورمختار‌ #استفاده #تهران #اشاره #اعلام #می‌دهند #دارای #میلیارد #خودروهای #تومان #می‌شوند #افزود #تصریح #پورمختار #دندان #عوارض #خودرو #تصویب #پرداخت #باید‌

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : شهرداری دندان طمع را از فروش طرح ترافیک بکند

*

*


X https://sport45.site/