لزوم بهره‌گیری از مشارکت مردمی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی

تاریخ انتشار : دوشنبه 24 آبان 1395 - ساعت : 16:40

کد مطلب: 9882 چاپ به اشتراگ گذاشتن

در جلسه شورای هماهنگی مبارزه مواد مخدر مطرح شد:

لزوم بهره‌گیری از مشارکت مردمی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی

مازندشورا: طرح آموزش مهارت‌های زندگی در سنین مختلف، آموزش پیش از ازدواج و طرح آموزش زندگی خانواده، پایگاه‌های سلامت اجتماعی و گروه‌های همیار سلامت روان طرح‌هایی است که برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌توان به آن مراجعه کرد

مازندشورا: محمدرضا غلامی بعدازظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه مواد مخدر که با حضور مسؤولان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی باید در پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر سهیم باشند.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ مبارزه با مواد مخدر باید به‌صورت مردمی نهادینه شود، تصریح کرد: اگر همه افراد این دیدگاه را داشته باشند قطع بر یقین بحث پیشگیری خروجی بهتری را به‌دنبال دارد.

معاون فرماندار میاندورود مقابله با آسیب‌های اجتماعی و پیامدهای ناشی از آن در جامعه را نشان از اهمیت بالای این موضوع دانست و افزود: نگاه ما در مبارزه با مواد مخدر باید علمی و با رویکرد اجتماعی باشد که یکی از راه‌های برون‌رفت از اعتیاد و کاهش آسیب‌ها، همدلی و همیاری همه دستگاه‌ها است.

این مسؤول با اشاره به اینکه باید از ظرفیت پایگاه‌های بسیج به‌خوبی استفاده شود، ادامه داد: باید با مشارکت و اراده همه اقشار جامعه بتوانیم به موفقیت‌های بزرگی در حوزه مبارزه با مواد مخدر دست یابیم.

غلامی بر استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی در حوزه پیشگیری از اعتیاد تأکید کرد و یادآور شد: بهترین اقدام برای جلوگیری از ابتلا به مواد، آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی است.

وی گفت: فعالیت سازمان‌ها برای مبارزه با اعتیاد و استفاده از ظرفیت‌ها اعم از خیران، علما، روحانیون و... در امر مبارزه با مواد مخدر ضرورت دارد.

رئیس بهزیستی میاندورود نیز با بیان اینکه باید با جدیت در مسیر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ریزی کرد، افزود: در اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر باید از کارشناسان و رهبران فکری در جامعه بهره‌گیری کرده و نگاه و برنامه‌ریزی دقیقی را در این حوزه حاکم کنیم.

سید مرتضی موسوی بیان کرد: طرح آموزش مهارت‌های زندگی در سنین مختلف، آموزش پیش از ازدواج و طرح آموزش زندگی خانواده، پایگاه‌های سلامت اجتماعی و گروه‌های همیار سلامت روان طرح‌هایی است که برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌توان به آن مراجعه کرد.

وی گفت: باید در کنار وظایف سازمانی خود به امر مبارزه با مواد مخدر و آگاه‌سازی جامعه توجه ویژه شود زیرا همه ما به‌عنوان عضوی از جامعه وظایفی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بر عهده داریم.


منبع : فارس - مازندران

برچسب ها : #اجتماعی #مبارزه #مواد مخدر #پیشگیری #آسیب‌های #جامعه #میاندورود #استفاده #آموزش #اعتیاد #اینکه #تأکید #مشارکت #برنامه‌ریزی #زندگی #فرماندار #سلامت #مردمی #مقابله #باشند #معاون #بهره‌گیری #افزود #غلامی #پایگاه‌های

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : لزوم بهره‌گیری از مشارکت مردمی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی

*

*


X https://sport45.site/