تاریخ انتشار : یکشنبه 24 بهمن 1395 - ساعت : 14:55

کد مطلب: 14874 چاپ به اشتراگ گذاشتن

نایب رییس سازمان نظام مهندسی:

نظام مهندسی با شهرداری قهر نبود/ ۷۷ هزار مهندس در تهران شغل مهندسی ندارند

مازندشورا: نایب ریس اول سازمان نظام مهندسی تهران در واکنش به آشتی شهرداری و سازمان نظام مهندسی گفت: با شهرداری قهر نبودیم که بخواهیم آشتی کنیم اما در جریان همایشی که طی اسفندماه برگزار خواهیم کرد تعاملات‌مان با شهرداری بیشتر شده است.

مازندشورا:بعد از اتفاقاتی که ۹ فروردین ماه رخ داد و شهرداری به یکباره روندارجاع کار به مهندسان سازمان نظام مهندسی را متوقف کرد، اختلافاتی بین شهرداری واین سازمان ایجاد شد که البته مدتی بعد مشکل برطرف شد و شهرداری مجددا روند ارجاعرا به نظام مهندسی از سر گرفت.

در این خصوص، صبح امروز الهه رادمهر -ـ نایب رییس سازمان نظام مهندسیساختمان استان تهران -ـ در نشست خبری اظهار کرد: به مناسبت هفته بزرگداشت مقاممهندس از یکم تا ششم اسفندماه همایشی را برگزار می کنیم که مدیران شهرداری زحماتزیادی در این خصوص انجام دادند.

وی افزود: مراسم اصلی روز چهارم اسفندماه با حضور مقامات عالی وزارتراه و شهرسازی و نمایندگان مجلس برگزار خواهد شد. کتابی هم تحت عنوان اخلاق حرفهای در این زمینه رونمایی می شود.

رادمهر تاکید کرد: در همه زمینه ها وظیفه توسعه به عهده مهندسان استکه باید از جایگاه آنها به صورت ویژه تقدیر شود به همین دلیل به جای یک روز یکهفته را به عنوان مراسم بزرگداشت مهندس در نظر گرفته ایم.

بنابراین گزارش، بعد از این‌که شهرداری روز ۹ فروردین در سکوت خبریتعطیلات نوروزی، ارجاع پرونده‌های ساختمانی به سازمان نظام مهندسی را لغو کرد تنش‌هاییبین شهرداری و نظام مهندسی درگرفت. رییس شورای اسلامی شهر تهران علت اقدام شهرداریرا طولانی شدت مدت زمان انتخاب مهندس ناظر عنوان کرد و رییس سازمان نظام مهندسی کهاین اقدام را غیرقانونی می‌دانست در دفاع از خود گفت که تنها برای ۱۶۰ پروندهمهندس ناظر تعیین نشده که آن هم مربوط به نقشه‌های بالای ۲۰۰۰ متر مربع بوده است.

در پی این جریان جلساتی بین مسئولان سازمان نظام مهندسی و وزارت راه وشهرسازی در یک سوی میز و مدیران شهرداری و شورای شهر در طرف دیگر میز برگزارشد که نهایتا پس از چند هفته کشمکش، کارها مجددا به نظام مهندسی ارجاع شد.

۷۷ هزار مهندس در تهران شغلمهندسی ندارند

نائب رئیس اول سازمان نظام مهندسی گفت:از 122 هزار مهندس عضو سازمان نظام مهندسی بیش از 77 هزار مهندس در این حوزه فعالیتنمی‌کنند.

الهه رادمهر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکهچه تعداد از مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی مشغول به کار هستند، گفت: سازمان نظاممهندسی استان تهران 122 هزار عضو دارد، در حال حاضر از این تعداد 50 هزار مهندس پروانهاشتغال به کار دریافت کردند.

وی با بیان اینکه چیزی حدود 77 هزار مهندسدر حوزه مهندسی مشغول به کار نیستند، گفت: افراد باید در آزمون پذیرفته و بعد واردحرفه مهندسی شوند که سه سال پس از فارغ التحصیلی می‌توانند امتحان ورودی را بدهند.



منبع : صما

برچسب ها : #مهندسی #نظام مهندسی #شهرداری #مهندس #تهران #رادمهر #مهندسان #عنوان #شورای #زمینه #ارجاع #مشغول #تعداد #اقدام #اسفندماه #مجددا #فروردین #استان #بزرگداشت #مدیران #برگزار #مراسم

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : نظام مهندسی با شهرداری قهر نبود/ ۷۷ هزار مهندس در تهران شغل مهندسی ندارند

*

*


X https://sport45.site/